خبرگزاری کار ایران

جزیره کیش پیشگام در حوزه صنعت و خدمات صنعتی در سطح کشور

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۲۴۸۹

جزیره کیش با 380 واحد صنعتی و خدمات صنعتی فعال به عنوان منطقه پیشرو در حوزه صنعت و خدمات صنعتی در سطح کشور است

 

به گزارش ایلنا؛ سید رضا صمدی مدیر تسهیل تولید و صنایع سازمان منطقه آزاد کیش در پاسخ سید یاسر جبرائیلی رئیس مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی اجرای سیاست های کلی نظام که در فضای مجازی تعداد واحدهای صنعتی منطقه آزاد کیش را طبق گزارش وزارت صمت در رتبه آخر منتشر کرده بود، تاکید کرد: جزیره کیش با 380 واحد صنعتی و خدمات صنعتی دارای پروانه معتبر؛ پیشگام در حوزه صنعت و خدمات صنعتی در سطح کشور است.

به گفته سیدرضا صمدی، منطقه آزاد کیش به عنوان هاپ انرژی خدمات فنی مهندسی در حوزه نفت و گاز که بیش از 70 شرکت عملیاتی در این حوزه فعالیت می کنند، پشتیبانی سکوهای پارس جنوبی را بر عهده دارند.

صمدی با بیان این که واحدهای صنعتی در داخل کشور جهت دریافت پروانه بهره برداری و تسهیلات به سامانه هماهنگ و یا بهین یاب وزارت صمت مراجعه می کردند و اسامی آنها در این سامانه ثبت شده، اظهار داشت: در سال 1398 با راه اندازی سامانه هماهنگ پنجره واحد دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی با هدف شفاف سازی فعالیت مناطق آزاد؛ به سامانه بهین یاب وزارت صمت متصل شد.

وی در خصوص قوانین مستقل مناطق آزاد و واحدهای صنعتی فعال در این منطقه تصریح کرد: با توجه به این که در یک سال گذشته سامانه هماهنگ پنجره واحد مناطق آزاد کشور با مشکل فنی و ارائه خدمات مواجه شد، مجوزها بر اساس فرایند گذشته به صورت دستی صادر می شود و هیچ گونه ثبت نام در سامانه انجام نشده است.

مدیر تسهیل تولید و صنایع سازمان منطقه آزاد کیش ثبت نام واحدهای صنعتی در سامانه هماهنگ پنجره واحد دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور که به سامانه وزارت صمت متصل است، از 380 واحد صنعتی فعال در این منطقه؛ تعداد 77 واحد صنعتی دارای پروانه سامانه ای است و آماری که وزارت صمت تعداد 50 واحد صنعتی در جزیره کیش اعلام کرده با آمار سامانه هماهنگ مناطق آزاد هم همخوانی ندارد.

صمدی افزود: امسال توسط رئیس جمهور 9 واحد صنعتی در منطقه آزاد کیش به بهره برداری رسیده است.

وی با تاکید بر مشکلات فنی سامانه هماهنگ دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در راستای شعار "تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها" که از سوی مقام معظم رهبری نام گذاری شده است، افزود: با هدف تسریع در فرایند ارائه خدمات؛ پروانه های بهره برداری و جواز تاسیس در منطقه آزاد کیش بدون ثبت نام در سامانه و به صورت دستی صادر می شود.

شایان ذکر است با اختصاص 292 هکتار زمین برای شش شهرک صنعتی منطقه آزاد کیش، 380 واحد صنعتی و خدمات صنعتی فعالیت می کنند و در حال حاضر نیز  37 پروژه در حال ساخت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز