خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد :

کیش در وضعیت قرمز کرونایی/اجرای پروتکل‌ها به 60 درصد رسیده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۹۷۹۷

در حال حاضر 40 نفر به دلیل بیماری کرونا در کیش بستری هستند که حدود 3 نفر از آنها بیماران بدحال هستند و روزانه بین 40 تا 45 نفر از کسانی که تست ابتلا به کرونا می‌دهند تست‌شان مثبت است.

به گزارش ایلنا، با توجه به تبلیغات برخی آژانسها و تورهای گردشگری  درباره سفر به کیش و اعلام عادی بودن این جزیره  با محمدرضا رضا نیا رئیس مرکز توسعه سلامت و سخنگوی شورای سلامت کیش گفتگو کردیم 

محمدرضا رضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت و سخنگوی شورای سلامت کیش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به آخرین وضعیت جزیره کیش گفت : وضعیت کیش از لحاظ رنگ‌بندی کرونا قرمز است. طی هفته‌های اخیر تعداد موارد بستری‌های ما افزایشی بوده است و تعداد مثبت شدن آزمایش‌های کرونا افزایش پیدا کرده است.

رضانیا گفت: در حال حاضر 40 نفر به دلیل بیماری کرونا در کیش بستری هستند که حدود 3 نفر از آنها بیماران بدحال هستند و روزانه بین 40 تا 45 نفر از کسانی که تست ابتلا به کرونا می‌دهند تست‌شان مثبت است.

رئیس مرکز توسعه سلامت و سخنگوی شورای سلامت کیش با اشاره به اینکه سویه جدید ویروس کرونا که قابلیت سرایت شدیدی دارد، کل کشور را در بر گرفته و کیش نیز از این مسئله مستثنی نیست، بیان کرد: متاسفانه در بین مردم برای رعایت پروتکل‌ها کمی ساده‌انگاری صورت گرفته و همین مسئله باعث شده در کنار قدرت سرایت بالای ویروس، تعداد مبتلایان به بیماری کرونا افزایش یابد.

رضانیا با اشاره به آخرین وضعیت اجرای پروتکل‌ها در جزیره کیش خاطرنشان کرد: هم اکنون بر اساس بررسی‌های انجام شده میزان رعایت پروتکل‌ها در جزیره کیش حدود 60 درصد است که این میزان باید به 80 الی 85 درصد افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به مباحثی همچون اجرای طرح تورهای گردشگری واکسیناسیون در جزیره کیش مانند ارمنستان و ترکیه گفت: طرحی مطرح شده بود که بر اساس آن با همکاری بخش خصوصی و موافقت وزارت بهداشت واکسن کرونا وارد شود و ابتدا ساکنان جزیره کیش و برخی نقاط محروم استان هرمزگان را رایگان واکسینه کنیم و بعد هر مسافری که به کیش می‌آید بتواند رایگان واکسینه شود. این طرح یک بار مطرح شد و مورد موافقت وزارت بهداشت قرار نگرفت. امروز دوباره بعد از مسافرت گروهی از هموطنانمان به ارمنستان برای واکسن، دوباره این طرح مطرح شده و اگر وزارت بهداشت موافقت کند، اجرای امکان این طرح در جزیره کیش وجود دارد.

رئیس مرکز توسعه سلامت و سخنگوی شورای سلامت کیش با اشاره به جلساتی که با سازمان منطقه آزاد کیش، مدیرعامل آن و سایر بخش‌ها برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در کیش انجام شده، تصریح کرد: به دنبال تقویت نظارتها به صورت جدی هستیم و قرار شد کمیته نظارت ستاد مبارزه با کرونای جزیره کیش بدون هیچ مماشاتی با هر مکانی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کند برخورد جدی کند و همچنین افزایش بیمارستان کیش برای بستری و درمان افزایش پیدا کند و تجهیزات ارتقا یابد تا بتوانیم این پیک را بگذرانیم.

رضانیا در پاسخ به این سوال که آیا طرحی مطرح شده که بر اساس آن حضور مسافران در جزیره کیش کاهش پیدا کند و یا فعالیت آژانس‌ها محدود شود، اظهار داشت: هم اکنون به صورت معمول، جزیره کیش میزبان مسافران زیادی نیست و درصد اشغال هتل‌ها حدود 30 درصد است اما اعلام کرده‌ایم که اگر خط تاب‌آوری بیمارستانها در جزیره کیش که بستری روزانه 40 بیمار است، بشکند و تعداد بیماران بیشتر از این تعداد شود، قطعا محدودیت‌های دیگری نیز اعمال خواهد شد.

وی ادامه داد: امروز دلتا ویروس در همه شهرهای ایران وجود دارد و باعث افزایش موارد بستری شده است و تعداد شهرهای قرمز و میزان بستری‌ها نیز افزایش پیدا کرده و آمار فوتی‌ها نیز افزایش یافته است و جزیره کیش نیز از این مسئله مستثنی نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز