خبرگزاری کار ایران

تقویت و اجرای برنامه های فرهنگی، زمینه ساز رعایت عفاف و حجاب در کیش

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۶۳۶۱

معاون شورایعالی انقلاب فرهنگی کشور تقویت ایمان، اعتقادات و ارتقاء اقدامات فرهنگی را زمینه ساز ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه عنوان کرد

به گزارش ایلنا؛ اصغر عبدالهی معاون شورایعالی انقلاب فرهنگی کشور، نماد و پوشش اسلامی از جنبه های ظاهری و باطنی را به عنوان حجاب در جامعه برشمرد و گفت: اجرای طرح جامع  14 مسجد در جزیره کیش، نشان از طراحی نمادهای مختلف فرهنگی بر اساس بنیان علمی در هنجارهای فرهنگی و اجتماعی جزیره دارد.

عبدالهی با تاکید بر این که در هر رفتار فرهنگی و اجتماعی باید از واقعیت‌ها یک تعریف واحد ارائه دهیم، اظهار داشت: آسیب اجتماعی یک گناه محسوب می شود و گناه در هر فرهنگ و ادبیات کشوری به معنای شکستن هنجار است.

وی در ادامه بر ضرورت توجه به سرمایه های اجتماعی که تقویت کننده حکمرانی دینی در جامعه است اشاره داشت و افزود: اهتمام ویژه به سرمایه های اجتماعی رسیدن به اعتقاد اجتماعی و نهادینه کردن دین خدا در جامعه است.

معاون شورایعالی انقلاب فرهنگی کشور آسیب های اجتماعی را به عنوان دغدغه های اصلی مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران، آسیب های اجتماعی در بالاترین سطح کارشناسی بررسی و راه کار موثر ارائه می شود.

اصغر عبدالهی یکی از فریضه های دینی را "امر به معروف و نهی از منکر" معرفی کرد و بیان داشت: با آگاهی بخشی به عموم جامعه از خطرات ناشی از آسیب های اجتماعی، منجربه افزایش سطح مشارکت و اعتماد اجتماعی خواهد شد.

معاون شورایعالی انقلاب فرهنگی بی توجهی به آسیب های اجتماعی را منشاء ایجاد بحران در جامعه عنوان کرد و گفت: رفتارهای هنجارشکنی نوجوانان و جوانان سبب ایجاد بحران هویتی در جامعه می شود و سطح مشارکت این افراد در هنجارهای جامعه کاهش خواهد یافت.

به گفته اصغر عبدالهی مشارکت به عنوان تضمین کننده یکپارچگی و نفوذ اجتماعی نقش مهمی را برعهده دارد که در این منطقه ایجاد همدلی، همراهی، هم آگاهی و هماهنگی بین مسوولان کیش اقدامی کم نظیر و ارزشمند است.

اصغر عبدالهی با اشاره به نقش مهم 26 دستگاه در حوزه عفاف و حجاب، خاطر نشان کرد:  فرهنگ عفاف و حجاب باید همراه با بشارت و تبلیغ ترویج داده شود.

عبدالهی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در جامعه اسلامی 54 نوع آسیب اجتماعی شناسی شده که از این تعداد عفاف و حجاب یکی از موارد مطرح شده است و امیدواریم بنیان‌های فکری و فرهنگی در جزیره کیش تقویت شود.

 وی مدیریت هوشمند در حوزه های فرهنگی، قرآنی، مدیحه سرایی، فکری و فرهنگی جزیره کیش را مثبت ارزیابی کرد و گفت: باید زیرساخت‌های، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در این منطقه توسعه و ارتقاء یابد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز