خبرگزاری کار ایران

بیش از یک هزار کیلو مواد غذایی فاسد در جزیره کیش معدوم شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۵۸۷۴

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش از معدوم کردن یک هزار و 147کیلو مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته توسط بازرسان بهداشت محیط کیش خبر داد.

 به گزارش ایلنا؛ محمدرضا رضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت کیش با بیان این که بازدید کارشناسان مرکز توسعه سلامت کیش، از اماکن و مراکز توزیع مواد غذایی در راستای مقابله با کرونا در این منطقه ادامه دارد، اظهار داشت: با توجه به این که وضعیت جزیره کیش در شرایط قرمز قرار گرفته است با افزایش نظارت ها، تعداد 3هزار و 505 مورد بازرسی از اصناف جزیره در خرداد ماه گذشته انجام شده است.

رضانیا تصریح کرد: تعداد 801 مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی،2هزار و 456مورد بازدید از اماکن عمومی و 248مورد بازدید از غرفه های آرایشی و بهداشتی بود.

رییس مرکز توسعه سلامت کیش خاطر نشان کرد: 254مورد کلرسنجی، 23مورد نمونه برداری میکروبی از آب آشامیدنی، 12مورد نمونه برداری از مواد غذایی و خوراکی، 52مورد بازدید از مدارس(زمان برگزاری آزمون ها)، 24 مورد نمونه برداری از نان،51مورد صدور صلاحیت بهداشتی و صدور 537 کارت بهداشتی از مهمترین اقدامات انجام شده توسط کارشناسان بهداشت محیط است.

محمدرضا رضانیا با بیان این که در این مدت 45 مورد گزارش مردمی دریافت وبه شکایات رسیدگی شده است افزود: از مجموع تعداد بازدیدها 4واحد پلمب شد.

رضانیا ادامه داد: در طی این بازدیدها بازرسان بهداشت محیط از دستگاه های پرتابل استفاده می کنند که در خرداد ماه تعداد 694 مورد سنجش توسط دستگاههای پرتابل صورت گرفته است.

وی رعایت اصول بهداشتی را از اصول مقابله با بیماری کرونا عنوان کرد و افزود: جزیره کیش به نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد و باید مردم با رعایت ضوابط بهداشتی نسبت به قطع زنجیره کرونا اقدام کنند.

شایان ذکر است: استفاده از ماسک، دستکش و شستشوی مرتب دست ها توسط متصدیان، گندزدایی روزانه تجهیزات و سطوح واحد صنفی و حفظ فاصله اجتماعی بین مشتریان توسط واحد های صنفی الزامی است.

همچنین ساکنان کیش می توانند در صورت مشاهده عدم رعایت ضوابط بهداشتی از سوی اصناف شکایات خود را از طریق شماره های ۱۹۰ و ۴۴۴۲۳۳۱۱ به مسئولان مربوطه اطلاع دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز