خبرگزاری کار ایران

کلاهبرداری با اپل آی دی در کیش

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۳۹۱۴

رئیس پلیس فتا این فرماندهی گفت: مراقب افرادی که با استفاده از اپل آی دی از پیش ساخته شده اقدام به کلاهبرداری و سرقت اطلاعات تجهیزات هوشمند می‌کنند، باشید.

به گزارش ایلنا،سرهنگ "محمدرضا رضایی" اظهار داشت: چندی پیش فردی به این پلیس مراجعه نموده و عنوان داشت گوشی تلفن همراه من اپل است و اپل آی دی آن را در هنگام خرید در یکسال گذشته بصورت پیش ساخته از یک فروشگاه خریداری نمودم و در حال حاضر دسترسی به اطلاعات گوشی خود ندارم.

وی اعلام داشت: با اقدام های انجام شده مشخص شد فردی که اقدام به ساخت و فروش اپل آی دی نموده بود، پس از گذشت چند ماه اقدام به تغییر رمز آن نموده و با ایجاد تماس با خریدار، برای برگرداندن رمز آن در خواست وجه نموده است که با تلاش های همکارانم فرد شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی گردید.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی ویژه کیش در خصوص این پرونده به دارندگان تجهیزات هوشمند شرکت اپل، توصیه کرد: ساخت اپل آی دی در تمامی کشورها بصورت رایگان صورت می گیرد ولی با توجه به برخی مشکلات این امکان برای افراد در کشور ما و با آی پی ایران امکان پذیر نمی باشد بنابراین در صورت نیاز به اپل آی دی حتما آن را از فروشگاه های معتبر تهیه نمایید و پس از اولین ورود تمامی رمز ها و سوالات امنیتی و در صورت نیاز ایمیل پشتیبان را نیز تغییر دهید تا با این کار امنیت خوبی برای تجهیزات شما فراهم گردد.

سرهنگ " محمدرضا رضایی" با تاکید بر خدمات رسانی آنلاین پلیس فتا در حوزه های مختلف به ویژه دریافت مشاوره خاطر نشان کرد: همشهریان گرامی می توانند هر گونه مشاوره و راهنمایی را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  به صورت آنلاین دریافت نمایند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز