خبرگزاری کار ایران

توجه ویژه رییس جمهور آینده به مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۸۹۷۲

دولت آینده باید از فرصت‌های واقعی و درآمدزایی مناطق آزاد استفاده کنند و اهتمام ویژه‌ای به این مناطق بورزد.

یکی از فرصت‌های خوب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در بخش‌هایی همچون صنعت، تولید و گردشگری است که در طی سال‌های گذشته در کشور ایجاد شده است. امروزه مناطق آزاد بخصوص منطقه آزاد جزیره کیش نقش پررنگی در اقتصاد کشور و توسعه گردشگری داشته و همچنین مبادلات تجاری در مناطق آزاد قابل توجه و چشمگیر بوده است. مناطق آزاد به رغم آنکه مستقل و خودکفا هستند حتی توانسته‌اند منابع درآمد پایدار  برای سرزمین اصلی ایجاد کنند.

در دولت‌های قبل با توجه به اهمیت ویژه مناطق آ‌زاد و ویژه اقتصادی شاهد تحولات عظیمی بودیم اما به نظر می‌رسد هنوز مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با خواست و جایگاه خود فاصله دارند به طوری که در منطقه آزاد ایران با تقویت و توجه ویژه به پتانسیل‌های موجود و سرویس‌ها و خدمات برای  ویژه سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد می‌تواند موفق‌تر عمل نماید در واقع مانع‌ها و مشکلات بروکراسی در مناطق آزاد ایران باعث سرخوردگی و یا صرف نظر کردن سرمایه‌گذاران در  مناطق آزاد باشد.

دولت آینده باید از فرصت‌های واقعی و درآمدزایی مناطق آزاد استفاده کنند و اهتمام ویژه‌ای به این مناطق  بورزد لذا در جای جای مناطق آزاد ایران با توجه به جایگاه‌های جغرافیایی در حوزه بنادر، فرودگاه، صنعتی، تجاری، گردشگری، بیش از گذشته مورد توجه ویژه دولت  آینده قرار گیرد. جزیره کیش امروز با عنوان یک قطب گردشگری در کشور حتی در کشورهای همسایه مطرح شده است اما به نظر می‌رسد جزیره کیش در حوزه گردشگری و حتی صنعتی با کمک‌های بالادستی می‌تواند بهتر از وضع موجود موفق باشد. 

جزیره کیش در حوزه گردشگری به واسطه جغرافیای بکر و شهری زیبا با امکانات گردشگری خوب و در حد استاندارد توانسته  به عنوان گردشگری سلامت و خانواده امروز رخ نمایی کند اما بسیاری از پروژه‌های عظیم در حوزه گردشگری در جزیره کیش شاید در دولت فعلی به اتمام نرسد امیدواریم دولت آینده توجه خاصی به مناطق آزاد ایران و منطقه ویژه اقتصادی کشور  بتواند با مانع زدایی ها و حمایت ویژه از فعالین اقتصادی در مناطق ازاد حمایت و پشتیبانی‌های لازم مناطق ازاد را به جایگاه واقعی خود برساند.


مرتضی بلوکی کارشناس رسانه

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز