خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد؛

آخرین وضعیت توسعه فرودگاه و لایروبی اسکله 35 هزار تنی جزیره کیش/ بازنگری طرح جامع

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۳۷۹۹

بزرگترین پروژه در جزیره کیش در حال حاضر پروژه ترمینال جدید فروگاه بین‌المللی کیش با ٤٩هزار متر مربع زیربنا و ١٢هکتار محوطه سازی در حال ساخت می‌باشد

علی عرب سرپرست معاونت عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به برنامه‌های این معاونت گفت: این معاونت متولی راهبردی و مدیریت در سه حوزه ی مدیریت فنی و مهندسی پروژه های عمرانی ؛ مدیریت طراحی و Gis و مدیریت تاسیسات و امور زیربنایی پروژه های عمرانی ؛ اب و برق و انرژی پایدار در جزیره کیش می باشد.

وی ادامه داد: آب شرب جزیره توسط آب شیرین‌کن‌ها و برق جزیره در نیروگاه‌های سوخت فسیلی تولید و توزیع می‌شود و به شبکه های سرزمین اصلی متصل نمیباشد. به همین دلیل  تامین انرژی  پایدار از وظایف مهم حوزه معاونت‌ عمرانی و زیر بنایی میباشد و درصدد هستیم با توجه به محدودیت‌های موجود؛ از قطعی برق و آب جلوگیری کرده  و یا به حداقل برسانیم با همین هدف با افزایش تعداد بیشتر ذخیره سازی آب شرب ظرفیت آب و همچنین میزان تولید برق را افزایش داده ، زیرا با توجه به پیک مصرف به انرژی الکتریکی بیشتری نیاز داریم.
 

آخرین وضعیت توسعه فرودگاه و لایروبی اسکله 35 هزار تنی جزیره کیش/ بازنگری طرح جامع

وی ادامه داد: ما هم اکنون در پیک مصرف حدود 200 مگاوات تولید برق نیاز داریم اما ظرفیت تولید در جزیره از مجموع دو نیروگاه شمال و جنوب قابل تامین خواهد بود که با توجه به عدم اتصال درشبکه سرزمین اصلی تمهیداتی دیده شده تا تبادل انرژی در دو نیروگاه صورت پذیرد و از پیک مصرف گذر کرده و سعی داریم تا با برنامه ریزی های  انجام شده در آینده ای نزدیک با نصب واحدهای جدید این تولید را افزایش دهیم؛ در این خصوص تفاهم نامه ای با شرکت مادر تخصصی نیروگاه‌های برق حرارتی وزارت نیرو؛ در دست اقدام است بزودی یک واحد نیروگاه در حدود چهل مگاواتی در جزیره نصب خواهد شد .

اما در بحث آب شرب نیز روزانه 25 هزار متر مکعب آب شرب تولید می‌کنیم که پیک مصرف نیز همین مقدار است و باید گفت طبیعی است که در فصل‌های پاییز و زمستان نیاز مصرف آب کمتر و بیشترین پیک مصرف در تابستان و مرداد ماه می باشد.

وی ادامه داد: در بخش فنی و مهندسی پروژه‌های متنوع در بخش های خدماتی ؛ فرهنگی ؛ ورزشی؛ تفریحی؛ بندری و فرودگاهی تعریف و طراحی می گردد و با کمک مشاورین و نیازسنجی های لازم اسناد مناقصه تهیه و تنظیم و با انجام امور اداری ؛طبق ضوابط قانونی و وضع شده از سوی سازمان منطقه آزاد کیش به سرمایه گذاران و شرکت های تابعه جهت اجرا؛ ابلاغ می شود

آخرین وضعیت توسعه فرودگاه و لایروبی اسکله 35 هزار تنی جزیره کیش/ بازنگری طرح جامع

وی در ادامه افزود: بزرگترین پروژه در جزیره کیش در حال حاضر پروژه ترمینال جدید فروگاه بین المللی کیش با ٤٩هزار متر مربع زیربنا و ١٢هکتار محوطه سازی در حال ساخت می باشد که تا به امروز بیش از 82 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و تمام سعی مان بر این است که بتوانیم با کیفیت لازم هر چه سریعتر به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: ما هم اکنون یک میلیون و 800 هزار گردشگر به جزیره کیش را داریم که با ساخت و بهره برداری از ترمینال جدید فرودگاه ظرفیت پذیرش و جابجایی به شش میلیون مسافر افزایش خواهد یافت.  

وی ادامه داد: پروژه دیگر ما لایروبی اسکله 35 هزار تنی است که قرارداد آ‌ن منعقد و در حال مطالعات زیست محیطی می باشد که با تایید سازمان محیط زیست انجام عملیات شروع خواهد شد.

علی عرب از ساخت و بهره برداری ساختمان پلیس فرودگاه ؛ برگزاری مناقصه باند جنوبی فرودگاه ؛ نصب تجهیزات ناوبری و کمک ناوبری بر روی باند و افتتاح برج مراقبت جدید فرودگاه را از جمله پروژه‌های در حال انجام در شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش نام برد.

وی ادامه داد: پروژه‌های زیرساختی؛ پروژه‌هایی حیاتی و مورد نیاز جزیره کیش می باشد که بر اساس طرح جامع توسعه جزیره کیش برنامه‌ریزی شده است. وی با اشاره به اینکه طرح جامع کیش بعد از ١٥سال در حال بازنگری است گفت این طرح بزودی  در شورای عالی مناطق آزاد با حضور نمایندگان وزرا بررسی و مصوب می گردد. 

وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های فرودگاه و بنادر هم اکنون با ظرفیت پذیرش مسافران و نیازهای جزیره را دارا می باشد گفت: لکن با بررسی ها و پیش بینی های لازم مطمئن هستیم که پنج تا 10 سال آینده نیازهای جزیره کیش برای پذیرش مسافران و گردشگران بیشتر خواهد بود و بر همین اساس در بازنگری طرح جامع این نیازها مد نظر قرار داده شده است.

وی ادامه داد: یکی از کارهایی که باید مورد توجه قرار بگیرد تجهیز؛ بهسازی و نوسازی مدارس جزیره کیش می باشد.

همچنین ایشان با بیان اینکه ما عضو شورای سلامت و ستاد مبارزه با کرونا هستیم و  یکی از فضاهای پر تردد جهت جا به جایی مسافرین و گردشگران به مقصدهای مختلف کشور که می تواند عامل اصلی جهت گسترش شیوع بیماری کرونا باشد،  ترمینال های ورودی و خروجی فرودگاه ها و بنادر می باشد گفت : در راستای ایجاد آرامش خاطر و ارتقای حفظ سلامت مسافران و گردشگران به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا میان اقشار مختلف جامعه،  این مهم توسط شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش در بخش فرودگاه و بنادر تجاری کیش ، نظارت و کنترل می شود

علی عرب با اشاره به ارتقای فرهنگ سازی در جامعه با هدف رعایت پروتکل های بهداشتی را؛ حس مسئولیت پذیری آحاد جامعه برشمرد.

ایشان گفت: ما در نوروز 70 پرواز ورودی و خروجی داشتیم ولی با توجه به کنترل ویروس کرونا در ایام قرمز و اعمال محدودیت ها پروازها به 30 الی 35 پرواز ورودی و خروجی کاهش یافت.

وی با اشاره به اینکه توسعه باید به صورت متوازن باشد افزود: هم اکنون حدود 53 هتل در کیش فعال و 60 هتل دیگر در حال ساخت است و در آینده ای نزدیک به بهره‌برداری  می رسد؛ از سوی دیگر امکانات تفریحی همچون شهربازی، اتوبوس‌های گردشگری، رستوران‌های مختلف توسط بخش خصوصی در حال انجام و بهره برداری می باشد.

علی عرب در ادامه گفت: در حال حاضر محدودیتی برای ورود خودروهای شخصی به جزیره وجود ندارد البته متقاضی نیز بسیار محدود است و در بحث شناورها نیز نظارت کامل وجود داشته و در تلاش هستیم شناورهایی با تجهیزات و استانداردهای معتبر دریایی در بندر تجاری کیش داشته باشیم. 

وی در ادامه گفت: باید تفریحات هوایی در کنار تفریحات دریایی در این جزیره زیبا و مرجانی رشدی متوازن داشته باشد؛ ایشان در پایان گفت : این نوید را به گردشگران و کیشوندان عزیز می دهم که بزودی تفریحات هوایی پرواز با گلایدر ، پاراگلایدر و بالون را در جزیره کیش شاهد خواهیم بود و در این خصوص مجوزهای لازم گرفته شده و با نظارت کامل سازمان هواپیمایی کشور در آینده ای بسیار نزدیک مرکز تفریحات هوایی در جزیره کیش راه اندازی و به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز