خبرگزاری کار ایران

تقدیر از فعالان گردشگری کیش در هفته میراث فرهنگی

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۹۱۷۳

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش بر رونق گردشگری فرهنگی و تلاش برای حفظ میراث فرهنگی ناملموس کیش با استفاده از ظرفیت های بومی منطقه تاکیدکرد.

به گزارش ایلنا؛ خسرو نشان معاون گردشگری سازمان به همراه جمعی ازمدیران این معاونت و اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت هفته میراث فرهنگی با حضور در مجموعه تک بادگیر کیش ، خانه مردم شناسی بومیان کیش (موزه برتر بخش خصوصی در سال ۹۸ - ۹۹) و خانه بوم گردی روستای تاریخی باغو جزیره کیش ازتلاش های ارزنده این سه مجموعه در ارائه خدمات به گردشگران منطقه ، کارآفرینی در عرصه گردشگری و  حوزه میراث فرهنگی نا ملموس کیش،  جهت توسعه بوم گردی و رونق صنعت گردشگری منطقه تقدیرکرد.

خسرو نشان در این مراسم با ابراز خرسندی از تلاش بومیان کیش در معرفی فرهنگ و آداب و رسوم منطقه با استفاده از ظرفیت های بومی و تاریخی این جزیره زیبا تاکید کرد: توسعه بوم گردی و ایجاد موزه های خصوصی درکیش یکی ازمهم ترین طرح ها درجهت حفظ میراث فرهنگی ناملموس جزیره است که افزایش شمارگردشگران داخلی و خارجی را هم به دنبال خواهد داشت .

وی با بیان اینکه موزه ها نقش مهمی دررونق گردشگری فرهنگی ایفا می کنند تصریح کرد: اینکه موزه خانه بومیان کیش چند سال پیاپی موفق به کسب عناوین برتر ملی شده افتخار بزرگی است که از تلاش جمعی و همت بالای مسئولان این مجموعه فرهنگی حکایت دارد.

لازم به ذکراست موزه مردم شناسی خانه بومیان کیش متعلق به یکی از تاجران سرشناس مروارید و مالک یکی از بزرگترین لنج های بادبانی منطقه بوده است که با قدمتی 200 ساله و مساحت  1200 متر از سال93 با هدف  ارائه فرهنگ و آداب و سنن مردم قدیم جزیره کیش به خانه مردم شناسی بومیان کیش تبدیل شد. این موزه تاکنون هرساله از سوی شورای بین المللی موزه ها(ایکوم) به عنوان موزه برتر درشاخص های مختلفی نظیر"معرفی"  و یا " تلاش برای بقا" برگزیده شده است.

خانه مردم شناسی بومیان کیش امسال نیز درشاخص معرفی به عنوان موزه خصوصی برترکشور در سال98- 99 انتخاب شد.

مجموعه بوم گردی و گردشگری خانه تاریخی تک بادگیر کیش نیز که در سمت شمال غربی جزیره کیش و در منطقه بومی نشین سفین واقع شده است متعلق به یکی از تجار سر شناس کیش بوده که درگذشته به تجارت  مروارید، صنایع دریایی و پارچه های ابریشمی اشتغال داشته است.

خانه تک بادگیر با سبک معماری کاملا بومی، یکی از قدیمی ترین خانه های جزیره کیش محسوب می شود که طی پنج مرحله مرمت شده است.

روستای باغو نیز جزو بافت قدیمی کیش به حساب می‌آید که در جنوب غربی جزیره کیش واقع شده است. بافت سنتی این روستا در گذر سال‌ها حفظ شده و درسال های گذشته با تلاش بومیان در ایجاد فضایی جذاب و فراهم کردن امکانات اقامتی سنتی به یکی ازجادبه های گردشگری و نمونه موفقی از بوم گردی تبدیل شده است.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز