خبرگزاری کار ایران

تسهیل روند فعالیت های اقتصادی با اجرای طرح الکترونیکی کردن اطلاعات طرح های سرمایه گذاری در کیش

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۲۵۱۷

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش از افزایش 23درصدی حجم سرمایه گذاری ریالی در کیش در سال گذشته خبرداد.

به گزارش ایلنا؛ نخستین جلسه شورای معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش با حضور حمیدرضا مومنی مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و جعفر آهنگران رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش عصر چهارشنبه 15 اردیبهشت در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.

داریوش سلیمی معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش در این جلسه از تسهیل روند فعالیت طرح های مختلف در جزیره کیش خبر داد و گفت: نخستین گامی که در این حوزه ،تبدیل تمام پرونده های سرمایه گذاری به یک فایل الکترونیکی بود که این اقدام مهم و ارزشمند شرایط دسترسی آسان به برنامه زمانبندی اجرای قراردادها را فراهم می کند.

داریوش سلیمی خاطر نشان کرد: این امر مهم سبب شد طرح هایی که فعالیت آنها متوقف شده بود در زمان مشخص تعیین تکلیف شوند.

سلیمی در خصوص تعداد طرح های فعال این منطقه گفت: یکی از اقدامات مهم در معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش بررسی تعداد قرارداد ها و الحاقیه طرح های فعال و نیمه فعال در جزیره کیش بود.

وی در ادامه افزود: در کمیسیون های مختلف سازمان برخی از طرح ها مطرح و عنوان می شد که سرمایه گذاران نزدیک به ده سال به سازمان مراجعه نمی کنند و این موضوع مشکلات عدیده ای را برای سرمایه گذار ایجاد می کند.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه تصریح کرد: تبدیل تمام پروندهای سرمایه گذاری به فایل الکترونیکی روند فعالیت سرمایه گذاران را تسهیل می کند.

داریوش سلیمی در خصوص برخی از طرح عمرانی که در زمان تعیین شده به بهره برداری نرسیده و مشمول پرداخت جریمه شدند، اظهار داشت: به سرانجام نرسیدن برخی از این طرح های عمرانی بر اساس قرارداد موجود هزینه های زیادی را به سرمایه گذار تحمیل می کند و روند پیشرفت طرح با مشکلات عدیده ای مواجه می شود.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره امضای 450 قرارداد در حوزه سرمایه گذاری سازمان ازوجود 70 طرح غیر فعال در سطح جزیره کیش خبرداد و در خصوص ساماندهی طرح های عمرانی کیش گفت: از ابتدای سال گذشته تا کنون 200 جلسه برای ساماندهی طرح های عمرانی در سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شده است.

وی با اشاره به فعالیت های حوزه سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش گفت: تعداد امضای قراردادها و الحاقیه ها نسبت به سال گذشته رو به کاهش بوده اما در واگذاری ها 16 تا 24 درصد و مبلغ الحاقیه ها نیز 7درصد افزایش داشته است.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش در رابطه با حجم سرمایه گذاری های ریالی اظهار داشت: بر اساس آمارهای ارائه شده نزدیک به 23درصد افزایش حجم سرمایه گذاری ریالی در سطح جزیره محقق شده است.

به گفته داریوش سلیمی؛ سرمایه گذاری های ارزی بر اساس میزان سرمایه گذاری و واردات رو به کاهش بوده است.

گفتنی است حمیدرضا مومنی مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد امروز چهارشنبه 15 اردیبهشت در سفر خود به جزیره کیش ضمن بازدید از پایانه جدید مسافری فرودگاه در حال ساخت این منطقه بر تسریع ساخت و بهره برداری آن تاکید کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز