خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

میزان مالیات بر ارزش افزوده بر روی افزایش قیمت طلا تاثیر مستقیم دارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۰۳۴۳

اگر قانون احذ مالیات بر ارزش افزوده در جزیره کیش تصویب شود باید فاتحه صنف طلافروشان را در جزیره کیش خواند.

 مجید رحمانی طلافروش و عضو  فعال صنف طلافروشان جزیره کیش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به آخرین وضعیت بازار طلا در این جزیره و همچنین مشکلات پیش رو گفت: متاسفانه وضعیت بازار طلا مانند صنف‌های دیگر در کل کشور خوب نیست و مشکلات در جزیره کیش در برخی موارد بیشتر از سرزمین اصلی است.

وی ادامه داد: بخش عظیمی از فروش ما به مالیات بر ارزش افزوده گره خورده است بسیاری از کسانی که به جزیره کیش می‌آمدند به دلیل تفاوت قیمت نرخ طلا در این جزیره با سرزمین ا صلی علاقمند بودند که در کیش طلای خود را بخرند و با وجود آنکه تنوع طلاها در جزیره کیش نسبت به سرزمین اصلی کمتر بود اما علاقمند بودند تا به دلیل تفاوت قیمت چشمگیر طلای مورد نیاز خود را در جزیره خریداری کنند و اگر قانون ارزش افزوده که 9 درصد مالیات دارد اعمال شود قطعا ما ضربه خواهیم خورد.

وی با اشاره به اینکه کرونا برای صنف طلافروشان تاثیر زیادی گذاشته است افزود: به دلیل کرونا ما روزها تعطیل هستیم و بعد از ساعت 18 می‌توانیم فعالیت کنیم و همین مساله باعث شده تا میزان فروش ما بسیار کم شود و از سوی دیگر کاهش حضور مسافران در جزیره کیش کاملا بر روی درآمد ما تاثیر گذاشته است و تعداد مسافرانی که امسال آمدند نسبت به سال گذشته بسیار کمتر بود.

وی درباره حمایت‌هایی که از طلافروشان و سایر کسبه شده است گفت: به هیچ عنوان هیچ حمایتی نشده است و بحث معافیت مالیاتی است که به ما داده شده ولی باز باید ما ثبت نام را انجام بدهیم و به تکالیف خود عمل کنیم و احضارنامه‌ها را پر کنیم و مهمترین مشکل ما بحث مالیات بر ارزش افزوده است.

وی با اشاره به اینکه در جزیره کیش کارگاه طلاسازی وجود ندارد گفت: بسیاری از نقاط کشور کارگاه برای طلاسازی ندارند و طلای مورد نیاز خود را از تهران تامین می‌کنند و خرید طلا نیز از بازار تهران به دلیل تعطیلاتی که کرونا باعث شده بسیار سخت شده است و همین مساله باعث شده تا تنوع محصولات ما کاهش پیدا کند به طور مثال اگر بخواهیم طلای شکسته از کیش به تهران ببریم باید دقت زیادی داشته باشیم  زیرا در کمرگ همه آنها کاملا بررسی می‌شود و اگر یک طلای سالم وجود داشته باشد ما را جریمه می‌کنند و اگر مالیات بر ارزش افزوده تصویب شود باید فاتحه صنف طلافروشان را در جزیره کیش خواند.

وی ادامه داد: به طور مثال اگر فردی برای عروسی قصد خرید طلا داشته باشد یک سرویس با شش النگو حدود 60 میلیون تومان در سرزمین اصلی قیمت دارد که حدود پنج میلیون و 600 هزار تومان ارزش افزوده این طلا می‌شود و در هر یک میلیون تومان 90 هزار تومان مالیات بر ارزش افزوده محاسبه می‌شود به همین دلیل بسیاری با سفر به کیش طلای خود را در این جزیره خرید می‌کردند و حتی به دلیل ارزان بودن طلا در جزیره بسیاری از کمبودها و تنوع پایین را قبول می‌کردند.

وی درباره گفت‌وگو با رییس جدید سازمان منطقه آزاد کیش و تقاضای مساعدت از وی گفت: گفت‌وگوهای انجام شده ولی هنوز مشخص نیست این طرح تصویب بشود یا نشود و فقط به ما گفتند که شما فقط ثبت نام کنید تا ببینیم در آینده چه اتفاقی می‌آفتد. و از مسولان می‌خواهیم که با توجه به سخت بودن زندگی در کیش به این مساله توجه کنند زیرا اگر بحث مالیات بر ارزش افزوده مصوب شود بسیاری از طلا فروشان سرمایه‌های خود را از این جزیره خارج می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز