خبرگزاری کار ایران

۱۲ هزار گردشگر از طریق دریا به کیش آمدند

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۷۸۳۰

معاون دریایى و بندرى اداره کل بنادر کیش از رعایت جدی مصوبات ستاد کرونا و ورود حدود ۱۲هزار مسافر به کیش طی بیست روز گذشته از طریق مبادی دریایی خبر داد.

به گزارش ایلنا؛  رضا راکیان با تاکید بر اجرای دقیق مصوبات ستاد کرونا، اظهار داشت: مسافرگیری به میزان ۶۰درصد ظرفیت شناورها در بنادر چارک، آفتاب و جزیره کیش و توزیع ماسک و مایع‌ ضدعفونی رایگان از جمله تمهیداتی بود که در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا اندیشیده و اعمال شد.

وی با اشاره به حضور ۷ فروند شناور تندورو در مسیر چارککیشچارک و ۱فروند در مسیر آفتاب کیشآفتاب ادامه داد: یک شناور تندروی کاتاماران با ظرفیت ۲۳۰ نفر نیز توسط اداره کل بنادر کیش در این مدت به‌صورت آماده‌باش، برای افزایش خدمت‌رسانی حاضر بود.

وی ظرفیت شناورهای مسافری را حدود ۷۰۰صندلی در روز در هر سرویس عنوان کرد و افزود: از ۲۵اسفند لغایت پایان سیزدهم فروردین، با ۱۸۹ سرویس ورودی ۱۱هزار و ۹۶مسافر به جزیره کیش آمده و با ۱۹۵ سرویس خروجی، ۷هزار و ۴۸۴ نفر جزیره را ترک کردند.

وی همچنین تعداد لندینگ‌کرافت‌های باری را که عهده‌دار وظیفه‌ی حمل مایحتاج عمومی هستند، ۱۸۹ سرویس اعلام و اظهار کرد: در این مدت ۱۱۹۱ خودرو حامل آرد، گاز، آب‌معدنی، موادغذایی و تره‌بار وارد کیش شده و با توجه به طرح ممنوعیت ورود خودرو تا ۱۵فروردین، ۵۴۳ خودرو سواری خارج شده‌اند.

راکیان با تاکید حضور تمامی کارکنان در هنگام مسافرگیری و خروج آنان، از افزایش تعداد غواصان و نجات‌غریقان این مرکز خبر داد و گفت: خوشبختانه در این مدت، شاهدحادثه‌ای نبودیم.

وی تصریح کرد: در بخش تفریحی نیز، از پذیرش مسافرین بدون ماسک خودداری شده و این شناورها علی‌رغم کاهش مراجع به نسبت سال‌های گذشته، به‌طور منظم به کار خود ادامه دادند.

مسافران این شناورها نیز در گزارش میدانی، نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سطح جزیره ابراز رضایت داشته و اجباری بودن استفاده از ماسک در فضاهای سربسته و نظارت جدی بر رعایت آن را از برجسته‌ترین نقاط قوت جزیره عنوان کردند.

این مسافران که از بنادر و شهرهایی مانند بندرعباس، بستک، خمیر، تبریز، شیراز، آبادان، اصفهان و حتی بلوچستان، کیش را برای مقصد گردشگری خود انتخاب کرده بودند، امینت روانی از رعایت ضوابط بهداشتی در کیش را مهم‌ترین عامل این انتخاب عنوان کرده و بیشترین میزان رضایت را از شرایط بهداشتی و نظارت بازارها داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز