خبرگزاری کار ایران

بنادر و فرودگاه کیش سربلند در شرایط کرونایی

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۱۳۰۲

آمارها حاکی از آن است که در سال 99 جزیره کیش با وجود شیوع بیماری کرونا به دلیل رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی از بدو ورود مورد استقبال گردشگران قرار گرفته و تعداد مسافرت‌ها نسبت به سال گذشته افزایش داشته است و گردشگران جزیره کیش را به عنوان مقصد امن و زیبا برای سفرهای خود انتخاب کرده‌اند.

مرتضی بلوکی: قطعا افزایش تعداد مسافران به جزیره کیش ملزم به فراهم سازی زیرساخت‌ها از جمله افزایش ظرفیت فرودگاه‌ها و بنادر است. با توجه به جایگاه جزیره کیش به عنوان قطب گردشگری کشور و ظرفیت‌ها و قابلیت های منحصر بفرد این منطقه آزاد، افزایش ظرفیت پذیرش مسافر در فرودگاه بین المللی کیش یکی از مهم ترین اقدامات زیر ساختی در جهت توسعه گردشگری به شمار می‌رود. در حال حاضر ظرفیت فرودگاه کیش با این میزان تردد که گاها به 100 صورت پرواز در روز می‌رسد،‌ جوابگو نبوده و نیازمند توسعه است. خوشبختانه تا به امروز مدیریت و مسئولان فرودگاه کیش در فضای کرونایی و افزایش تردد، به خوبی توانسته‌اند این شرایط را مدیریت و فرودگاه جزیره کیش که به عنوان سومین فرودگاه در کشور شناخته شده با رعایت کامل پروتکل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برای گردشگران و کیشوندان محترم بوده است. اما برای ادامه راه و برای افزایش تردد،‌ لازم است فرودگاه جدید هرچه سریع‌تر به بهره برداری برسد. تا به گفته مسئولان، ظرفیت فرودگاه کیش به 6 میلیون جابه‌جایی در سال افزایش پیدا کند. البته نباید شرایط سخت کاری و ‌تحریم ها را برای تهیه وسایل مورد نیاز نادیده گرفت. در چنین شرایطی پروژه‌های توسعه‌ای با سختی همراه بوده و زمان و هزینه بهره‌برداری افزایش پیدا می‌کند.

قطعا با افزایش ظرفیت فرودگاه کیش، این مکان می‌توان از سویی محلی برای ارزآوری در کشور تبدیل شده و از سوی دیگر تعداد گردشگران را افزایش دهد. تمامی این موارد کمک و همدلی مسئولان را می‌طلبد تا بار دیگر شاهد رشد و بالندگی در صنعت گردشگری کیش باشیم و این فرودگاه با بهره مندی از حمایت ملی و استفاده از ظرفیت ها و فرصت های موجود، با کیفیت بالا و بر اساس زمان بندی مشخص شده هرچه زودتر مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز