خبرگزاری کار ایران

پیشرفت فیزیکی80 درصدی پایانه فرودگاه کیش

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۰۵۰۸

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد از پیشرفت فیزیکی80 درصدی پایانه جدید فرودگاه بین المللی کیش بازدیدکرد.

به گزارش ایلنا از سازمان منطقه آزاد کیش، حمیدرضا مومنی مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی کشور ظهر امروز پنجشنبه 21 اسفند در سفر به جزیره کیش به همراه جعفر آهنگران سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش از روند اجرای پایانه جدید فرودگاه بین المللی کیش بازدید کرد.

بر اساس این گزارش روند ساخت پایانه جدید فرودگاه بین المللی کیش با پیشرفت فیزیکی 80درصدی ادامه دارد و عملیات اجرایی محوطه اصلی پایانه و معابر آن تاپایان امسال به همراه نیرورسانی و‌تامین برق کل مجموعه  تکمیل می شود . همزمان روند ساخت فضای داخلی پایانه نیز باجدیت ادامه دارد و درحال حاضر اجرای  کف سازی نهایی ، اجرای سقف کاذب ، کارهای تکمیلی تاسیسات برق و مکانیک و تامین و نصب تجهیزات از جمله پلهای تلسکوپی انتقال مسافر به هواپیما ، زیرسازی های لازم جهت نصب تسمه نقاله های انتقال بار ، آسانسور ، پله های برقی و ...در حال انجام  است.

بر اساس برنامه زمانبندی پیش بینی می شود ساخت پایانه جدید مسافری فرودگاه بین المللی کیش تاپایان خرداد ۱۴۰۰تکمیل شود.

زیربنای کل این طرح 46 هزار و 500 متر مربع است که در آن سه هکتار فضای سبز، 3 هکتار معابر و آسفالت و 600 پارکینگ پیش بینی شده است. ساخت این مجموعه فضاهای بارانداز ، سالن عمومی و فضاهای سرویس دهنده به مسافر و انتقال با ر و تاسیسات، بخش های اداری و پشتیبانی در چهار بلوک، ترانزیت و گیت های بازرسی و خروج،  سالن CIP و رستوران و برخی از فضاهای پشتیبان است.

لازم به ذکراست در آغاز  ساخت ، ظرفیت پذیرش در پایانه جدید فرودگاه بین المللی کیش ۳ میلیون مسافر در سال پیش بینی شده بود که با اعمال تغییرات در طرح و ‌بهینه سازی امکانات  این ظرفیت به ۶ میلیون مسافر در سال ارتقاء یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز