خبرگزاری کار ایران

جراحی موفقیت آمیز تیروئید کتومیتوتال در بیمارستان کیش

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۰۲۸۲

برای نخستین بار در جزیره کیش، عمل جراحی تیروئیدکتومیتوتال با لنفادنکتومی گردنی انجام شد.

به گزارش ایلنا؛ عمل جراحی تیروئیدکتومی توتال با لنفادنکتومی گردنی در یک بیمار خانم 40 ساله با موفقیت در بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش انجام شد.

با توجه به بزرگی شدید غده تیروئید به علت توده های متعدد در ناحیه گردن که موجب تنگی نفس بیمار در خواب می شد ، دکترمنصور یحیاوی متخصص جراحی عمومی غده تیروئید و غدد لنفاوی بخش مرکزی گردن این بیمار را جراحی کرد.

تیروئیدکتومی به طور سنتی یک عمل جراحی کم تهاجمی است که از طریق یک برش افقی کوچک در جلوی گردن انجام می شود. بسته به میزان عمل، که یا کل تیروئید یا بخشی از آن برداشته می شود، بیماران ممکن است نیاز به مصرف دارو داشته باشند.

از جمله مواردی که نیاز به انجام این عمل می باشد می توان به

سرطان تیروئید، پرکاری تیروئید (غده تیروئید بیش از حد فعال)، گواتر بزرگ یا گره های تیروئید که باعث انسداد علامتی مانند بلع یا مشکلات تنفسی می شوند وگواتر مولتی ندولر اشاره کرد.

لازم به ذکر است بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش با64 تخت بستری، بخش های مختلف، تجهیزات پیشرفته و پزشکان و پرستاران مجرب درسال های اخیر نقش موثری در رونق گردشگری سلامت درمنطقه آزاد کیش داشته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز