خبرگزاری کار ایران

حدود 4000 نفر در میکامال کیش مشغول به کار می‌شوند/ استفاده از همه ظرفیت‌ها برای رونق اقتصادی کیش

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۵۴۶۷

به تمامی بهره‌برداران غرفه های میکامال وام قرض‌الحسنه‌ یک میلیارد تومانی با تنفس ۶ ماهه و بازپرداخت ۵ ساله با سود ۱۸ درصد تعلق می‌گیرد

 به گزارش خبرنگار ایلنا، نادر کشتکار مدیرعامل شرکت پارس میکاکیش در نشست خبری با اشاره به روند ساخت و بهره‌برداری پروژه میکامال کیش گفت: از سال 91 گودبرداری این پروژه آغاز شد و کل این پروژه مانند ساختمانی است که زیر یک حوضچه آب‌های زیرزمینی و 5.5 متر پایین‌تر از سطح قرار دارد و دور کل بازار را آب فرا گرفته است و انشاالله شهریور سال آینده به صورت رسمی برای ورود عموم مردم بهره‌برداری از این پروژه آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: هدف ما به جز رونق اقتصادی در کیش چیز دیگری نیست. البته که انتفاع مادی نیز وجود دارد اما استفاده از همه ظرفیت‌ها برای رونق اقتصادی کیش مسئله‌ای نیست که بتوان به سادگی از آن گذشت. در میکامال بیش از 600 غرفه با حضور 50 صنف مختلف فعالیت خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت پارس ‌میکا‌کیش، با تاکید بر اینکه در مجموعه میکامال، جز "رونق اقتصادی کیش" هیچ هدفی مدنظر نبوده است، با اشاره به حمایت‌های همه‌جانبه و مشارکت بانک گردشگری تصریح کرد: به تمامی بهره‌برداران غرف که بالغ بر 600 عدد می‌باشد، جهت تجهیز و دکوراسیون غرفه‌های خود وام قرض‌الحسنه‌ یک میلیارد تومانی با تنفس ۶ ماهه و بازپرداخت ۵ ساله با سود ۱۸ درصد تعلق می‌گیرد تا با کمترین دغدغه، به بیشترین و بهترین خروجی‌ها بیاندیشند.

وی با اشاره به اشتغالزایی این مجموعه گفت: نه تنها ما در واگذاری‌ها و فروش غرفه‌ها شرایط ساده‌ای را در نظر گرفته‌ایم بلکه از هفته آینده نیز آگهی‌های جذب نیرو در رسانه‌ها منتشر می‌شود و ما بیش از 300 نفر را مرحله اول جذاب می‌کنیم و در نهایت حدود 4000 نفر در میکامال مشغول به کار خواهند شد.

وی ادامه داد: هایپرمارکت مجموعه حدود 4000 متر وسعت دارد و هم‌اکنون در حال طراحی و نصب دکور است و در بهره‌برداری آن از نیروهای بومی استفاده می‌شود و این هایپرمارکت ارتباط مهمی با رستوران‌ها فوت کوردها دارد.

وی با اشاره به ضعف عمومی مراکز تفریحی در کشور و کیش گفت: ما از هر نیرویی که علاقمند باشد و به طور مشخص ساکن کیش باشد و بتواند به ما کمک کند استقبال می‌کنیم و علاقمند هستیم با نیروهای کیفی خوب به خصوص نیروهای بومی همکاری کنیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه مجموعه میکامال در کیش به زودی به ثمر می‌رسد و در یک پروسه دو ماهه، واحدها به مالکان و بهره‌برداران واگذار می‌شود و ما به دنبال آن هستیم که در بین شش تا هشت ماه آنها غرفه‌های خود را آماده کنند تا به بهره‌برداری برسیم. ما سه مرحله را پیش‌بینی کردیم که شامل تحویل غرفه‌ها، افتتاح پروژه و بهره‌برداری توسط مردم می‌شود.

وی ادامه داد: حدود 400 غرفه آماده واگذاری است که تلاش داریم در هفته حدود 50 غرفه را واگذار کنیم و ماهانه 200 غرفه تحویل خریداران می‌شود. همچنین تعدادی فروشگاه بزرگ که بالای 1000 متر هستند را واگذار خواهیم کرد و طی دو ماه و با یک برنامه‌ریزی تحویل می‌دهیم. هر مغازه بر اساس تعهد شامل کف، سقف، ویترین و سیستم خنک‌کننده آماده می‌شود و تحویل می‌گردد. البته باید طراحی و دکوراسیون که توسط صاحبان غرفه‌ها آماده می‌شود بر اساس آیین‌نامه‌هایی که آماده شده انجام شود.

وی ادامه داد: برای ما دو مسئله همیشه مهم بوده است؛ یک تحویل به صورت فازبندی و دوم تحویل یکپارچه. ما از ابتدای کار علیرغم همه نوسانات تحویل یکپارچه را انتخاب کردیم زیرا انتفاع میکامال برای کیشوندان بسیار مهم است و زمانی که ورودی عمومی آغاز می‌شود و مردم می‌توانند استفاده کنند تمامی بخش‌ها همچون تفریحات و سرگرمی‌ها نیز آماده بهره‌برداری می‌باشد و ما برای عید در نظر داریم تا مردم به صورت رایگان از سیستم تله‌کابین استفاده کنند.

وی ادامه داد: بر اساس آیین‌نامه‌هایی که صاحبان غرفه‌ها و بهره‌برداران امضا کرده و متعهد شده‌اند و همچنین آیین‌نامه‌هایی که برای مدیریت داخلی در نظر گرفته شده به بحث آموزش تاکید شده است و به همین دلیل تفاهم‌نامه‌هایی بین شرکت‌ آموزشی میکا که به نام شرکت میکاراد شناخته می‌شود منعقد شده و قرار است دور‌ه‌های آموزشی را انجام بدهند.

وی با اشاره به اینکه ما قصد نداریم در حوزه‌های دیگر وارد شویم، گفت: ما به هیچ عنوان نمی‌خواهیم در بحث‌هایی همچون هتل‌داری ورود کنیم اما از همه فعالان گردشگری تقاضا داریم تا ایده‌های خود را به ما بدهند و ما حاضر به همکاری هستیم زیرا نفع میکامال برای جزیره کیش و همه است و نفع فردی ندارد و قطعا وقتی گردشگری به کیش بیاید نفعش را هتل‌داران، مراکز گردشگری و بخش‌های مختلف می‌برند.

وی با اشاره به بحث تحریم‌ها گفت: قطعا تحریم‌ها نیز بر روی ما تاثیر گذاشته است و فراز و فرود قیمت‌ها برای ما نیز ایجاد اشکال کرده است و ما دو پیمانکار بین‌المللی خود را که در بحث آکواریوم همکاری می‌کردند به دلیل تحریم‌ها از دست دادیم و مجبور شدیم با افراد دیگری وارد همکاری شویم.

وی ادامه داد: در فاز اول، تله‌کابین، تونل باد، سالن‌های سینما، پاتیناژ به بهره‌برداری خواهد رسید و به زودی خبرهای خوبی در حوزه گردشگری علیرغم محدودیت‌ها و تحریم‌ها منتشر خواهد شد و همیشه مشکلات و تحریم‌ها در این کشور وجود داشته و هنر این است که با وجود این تحریم‌ها بتوانیم کار را پیش ببریم.

همچنین ایلهان کاراکایا نماینده شرکت مال‌مال ترکیه که مسئولیت طراحی غرفه‌ها را برعهده دارد در این نشست با اشاره به اینکه حدود یک سال است در میکاکیش حضور دارد، گفت: ما قبل از این پروژه حدود 12 مال بزرگ را در خاورمیانه و ترکیه راه‌اندازی کردیم و میکامال یک پروژه متفاوت برای ما است زیرا این مرکز تنها جایی است که بیش از 10 مرکز تفریحی و سرگرمی را در یک مکان جمع کرده است و مثلا تنها مجموعه‌ای است که یک تله‌کابین از بیرون مجموعه وارد آن می‌شود و ارزش افزوده میکامال برای مشتریان و حتی برای کشور بسیار خوب است و با راه‌اندازی میکامال نه تنها توریست‌های داخلی بلکه گردشگران خارجی نیز وارد می‌شوند.

وی با اشاره به بحث ایمنی این مجموعه گفت: هر غرفه و مغازه‌ای سیستم اطفاع حریق و آتش‌نشانی را دارد و تمام 600 فروشگاه نظارت و بررسی می‌شوند. ما حدود 800 دوربین طراحی کردیم که این مسئله را کنترل می‌کنند و کنترل و نظارت خوبی انجام می‌شود و امنیت افراد برای ما بسیار مهم است.

بحرینی مدیر مجموعه آموزشی میکاراد نیز گفت: ما در مباحث آموزشی به جنبه‌های گردشگری و کسب و کار توجه کرده‌ایم و نه تنها افراد باید در هنگام ورود تخصص‌های ابتدایی را داشته باشند بلکه باید آموزش‌های جداگانه نیز ببینند و تا زمانی که آموزش‌ها کامل نشود و گواهینامه میکاراد صادر نشود، نیازمندی‌ها برطرف نشده است.

خسروی یکی از مدیران میکامال نیز با اشاره به دعوت از برندهای جهانی برای حضور در میکامال به خصوص در بحث صنایع غذایی گفت: برندهای معتبری انتخاب شدند و با برخی از آنها قرارداد منعقد شده زیرا معتقدیم یک مرکز تجاری خوب زمانی موفق است که همه بخش‌های آن خوب باشد و ما در میکامال یک فضای مشخص را در همه طبقات به رستوران اختصاص دادیم
حدود 4000 نفر در میکامال کیش مشغول به کار می‌شوند/ استفاده از همه ظرفیت‌ها برای رونق اقتصادی کیش

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز