خبرگزاری کار ایران

آغاز بزرگترین طرح توسعه مسیرهای ساحلی در جزیره کیش

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۴۵۹۵

عملیات توسعه جاده ساحلی از میدان طلوع تا میدان غروب کیش به طول ۱۳ کیلومتر آغاز شد.

به گزارش ایلنا، با احداث باند دوم این محور ، گام بزرگ و ماندگار دیگری در ساماندهی سواحل و تقویت زیرساخت های مواصلاتی جزیره کیش برداشته می شود.

غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه سپهبد حاج قاسم سلیمانی، در تشریح برنامه ساماندهی سواحل و توسعه مسیرهای ساحلی گفت: یکی از ارزشمند ترین داشته های این جزیره مرجانی، برخورداری از 42 کیلومتر ساحل است که به سبب ایجاد زیبایی های بصری و بکر بودن، اهمیت بسزایی دارد.

غلامحسین مظفری با اشاره به اینکه در گذشته تداخل در طرح های اجرا شده، موجب مسدود شدن برخی نقاط ساحلی شده است ،افزود: با زحمات و تلاش های عزیزان ما در شرکت عمران، آب و خدمات، مسیرهای اصلی سواحل تا حدود زیادی بازگشایی و با آزاد شدن حدود 38 هکتار از مناطق تصرف شده همجوار طرح های عمرانی، جاده کمربندی ساحلی کامل شد.

وی با تاکید بر کیفیت اجرا، توجه به قوانین و چارچوب های اساسی در اجرای هر طرح عمرانی ، سهولت در رفت و آمد و برخورداری از زیبایی مسحور کننده آبهای خلیج فارس را از مزیت اصلی اجرای این طرح برشمرد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، در ادامه با اشاره به اینکه مبنای هرکاری باید مطالعات علمی، دقیق و روشن باشد، عنوان کرد: مطالعات مشاور پروژه بر روی 42 کیلومتر مسیر ساحلی حدود 9 ماه به طول انجامید تا حریم ساحل به خوبی حفظ شود. امیدواریم در آینده نیز مبنای کار بر این اساس گذاشته و اهداف مد نظر در تکمیل زیرساخت‌ها و استفاده حداکثری از ظرفیتهای دریا و ساحل دنبال شود.

غلامحسین مظفری ضمن اشاره به اینکه امروز گام نخست توسعه مسیرهای تردد مناطق ساحلی از میدان طلوع آغاز می شود، تصریح کرد: در گام های بعدی نیز پس از تایید مشاور وارد فاز دوم مطالعات می شویم تا مکان یابی پروژه های ساحلی مبنی بر ایجاد اماکن اقامتی و رفاهی با سازه های مناسب در دستور کار قرار گیرد که این طرحی کم نظیر در کشور است و برای نخستین بار انجام می شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود اظهار داشت: با توجه به واگذاری اراضی منطقه غرب و جنوب جزیره در بحث ساخت اماکن اقامتی، این طرح توسعه ای، زیر ساخت های اصلی اجرای طرح های بزرگ دیگر را فراهم می‌کند.

ابوالفضل طیبی مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات نیز گفت: با احداث مسیرهای جدید و توجه ویژه به زیرساخت های مورد نیاز در جزیره نظیر راهسازی، احداث بوستان‌ها ، زیباسازی جزیره، ایجاد اسکله‌های تفریحی جدید، فصل تازه ای از پیشرفت و رونق جزیره با تاکید بر تقویت گردشگری دریا محور و ساحلی آغاز شده و مردم کیش و گردشگران از مواهب آن برخوردار خواهند شد.

به گفته طیبی، احداث باند دوم این مسیر مهم و پر تردد موجب اطمینان بخشی بیشتر و سلامت سرنشینان در مسیر می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز