خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد:

تمام زمین‌های جزیره کیش به دست استفاده کنندگان واقعی می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۳۴۰۵

مدیر سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش از واگذاری یک هزار و 300 میلیارد تومان زمین به سرمایه‌گذاران در سال گذشته خبر داد.

معراج نادری فصیح در گفتگو با خبرنگار ایلنا از واگذاری یک هزار 300 میلیارد تومان زمین به سرمایه‌گذاران در سال گذشته خبر داد و گفت: این میزان سرمایه‌گذاری برای کاربری های مختلف انجام شده که نشان از رشد چشمگیر نسبت به سال گذشته دارد.

وی با بیان اینکه بخش مدیریت سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش در دو بخش صنعتی و غیر صنعتی فعالیت می‌کند، گفت: این سازمان با ارائه فرصت های سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاران را در دو بخش صنعتی و غیر صنعتی جذب و اهلیت مالی و اجرایی آنها بر اساس استانداردها جهانی مورد بررسی قرار می‌دهد. 

وی ادامه داد:پس از تایید با همکاری مدیریت مختلف سازمان (صنایع، گردشگری و...) طرح بررسی و در نهایت با کمسیون اقتصادی ارجاع و تصمیم گیری نهایی صورت می‌گیرد.

وی از حضور متقاضیان سرمایه گذاری در کیش ابراز امیدواری کرد و گفت: علارغم شیوع بیماری کرونا در 6 ماهه نخست امسال نیز همانند سال گذشته متقاضیان سرمایه گذاری حضور داشته و درخواست سرمایه گذاری کردند.

مدیر سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش از تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در سال جاری خبر داد و گفت: بخش عمده آن در سال 98 آغاز شده و عملیات اجرایی آن شروع شده است.

وی پروژه شهر آفتاب را از پروژه‌های مهم جزیره کیش دانست و گفت: این پروژه در مرحله کارشناسی قرار دارد که با تغییر شرکت سرمایه‌گذار به زودی شاهد راه‌اندازی آن خواهیم بود.

وی سرمایه گذاری در بخش مسکن را جزو پروژه های جذاب برای سرمایه‌گذاران دانست و گفت: بخش مسکن زود بازده بوده و قیمت آن با سرزمین اصلی برابری می‌کند، این امر باعث شده تا این بخش جذابیت داشته باشد. 

مدیر سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش میزان احداث پروژه مسکن در جزیره کیش را بر اساس نیازسنجی این منطقه دانست و گفت: سازمان منطقه آزاد کیش تلاش دارد تا از خام فروشی زمین‌ها جلوگیری کند؛ در این راستا زمین‌ها در قالب مشارکت و یا مزایده بر اساس قیمت منطقی و کارشناسی  واگذار می‌شود.

وی عنوان کرد: مقرر شده سرمایه‌گذاری در بخش مسکن از خانه اولی‌ها انتخاب شود، یعنی افرادی که قصد سکونت در این منطقه را دارند. در این راستا هتل رزیدنت پاسخگوی خوبی بوده است.

مدیر سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش افزود: سعی شده تمام زمین‌ها به دست استفاده کنندگان واقعی برسد در این راستا قرار شده با همکاری قوه قضایه وکالت بلاعزل از بخش معاملات حذف تا دست دلالان کوتاه شود.

مدیر سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش از واگذاری یک هزار  و 300 میلیارد تومان زمین به سرمایه‌گذاران در سال گذشته خبر داد و گفت: این میزان سرمایه‌گذاری برای کاربری های مختلف انجام شده که نشان از رشد چشمگیر نسبت به سال گذشته دارد.

وی تصریح کرد: زمین در جزیره کیش ثابت بوده، این افزایش قیمت مسکن در جزیره کیش متاثر از افزایش قیمت مصلاح و ... است. در حال حاضر  رکود حاکم بر بازار مسکن باعث کاهش نسبی قیمت‌ها شده است.

وی در خصوص پرژه مسکن ملی گفت: در حال حاضر ثبت نام و بررسی اولیه آن تقریبا به مدت 8 ماهه آغاز شده است. در گام نخست یک زمین 5 هزار متری در نظر گرفته شده که این میزان قابل افزایش است. پرژه مسکن ملی، ارزان قیمت و با کیفیت بوده و برای افراد واجد شرایط در نظر گرفته شده است. 

مدیر سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش از ارائه مجوز به پروژه های خاص خبر داد و گفت: به میزان لازم به پروژه های مختلف مجوز ارائه و سرانه آن در کیش در نظر گرفته شده است. پروژه ها از لحاظ تکراری بودن بررسی می‌شود تا جذابیت توریستی  داشته باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز