خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

جزئیات همکاری جزیره کیش در برگزاری جام جهانی2022 قطر /تعامل با فدراسیون فوتبال

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۵۹۱۶

امیری خراسانی مدیرعامل موسسه ورزش و تفریحات سالم جزیره کیش درباره همکاری جزیره کیش در برگزاری جام جهانی2022 قطر توضیحانی ارائه کرد.

امیری خراسانی مدیرعامل موسسه ورزش و تفریحات سالم جزیره کیش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اقدامات این موسسه گفت: از تیر ماه سال 98 به عنوان خادم بخش ورزش جزیره کیش فعال هستیم و بر اساس سیاست‌های سازمان و توجه به ورزش همگانی و قهرمانی فعالیت‌های مختلفی انجام دادیم البته این فعالیت‌ها در امتداد فعالیت‌های گذشته بوده است.

وی ادامه داد: تلاش کردیم ماهیت ورزش جزیره کیش در کشور با حفظ استقلال و ماهیت جزیره حفظ شود. سال‌های گذشته بعضا ورزشکاران جزیره با نام تیم استان هرمزگان در مسابقات شرکت می‌کردند اما ما تلاش کردیم که تیم جزیره کیش در مسابقات ورزشی حضور پیدا کند.

وی با اشاره به تاثیر ویروس کرونا بر منابع درآمدزایی فعالیت‌های ورزشی در جزیره کیش گفت: عمده درآمدهای ما از مسابقات ورزشهای دریایی و ساحلی است که با حضور گردشگران انجام می‌شود و امیدواریم با رفع شدن این مشکلات رونق دوباره‌ای حاصل شود.

وی ادامه داد: بیش از 50 درصد درآمدهای حاصل از فعالیت‌های ورزشی و تفریحی در جزیره کیش به دلیل گسترش ویروس کرونا و همچنین تعطیلی جزیره و عدم حضور مسافران محقق نشده است و حتی این مسئله در سه ماهه ابتدایی سال کاملا مشهود بوده است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون نیز برخی امکانات ما مانند پلاژها تعطیل است. برخی فضاهای دیگر در اختیار بخشی خصوصی است و ما از آنها اجاره می‌گیریم و به دلیل تعطیل بودن و نبود درآمد مجبور شدیم تا در گرفتن اجاره بها نیز تساهل کنیم و بخشی از اجاره را بخشیدیم و زمانی که آنها تعطیل بودند هیچ اجاره‌ای دریافت نکردیم و در حال گفت‌وگو هستیم که بخشی از اجاره را نیز قسطی کنیم.
جزئیات همکاری جزیره کیش در برگزاری جام جهانی2022 قطر /تعامل با فدراسیون فوتبال

وی ادامه داد: با وجود آنکه از سوی وزارت گردشگری و سازمان منطقه آزاد کیش و بر اساس قیمت کارشناسی و قیمت‌ها افزایش پیدا کرده و ما می‌توانستیم قیمت‌ها را زیاد کنیم و مجوز آن را نیز داشتیم به دلیل شرایط موجود قیمت‌ها را افزایش ندادیم و هم‌اکنون خدمات با قیمت سال گذشته ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: بخش دیگر از تلاش‌های ما اجرای برنامه‌های حمایتی ورزشی با هدف توسعه ورزش همگانی و حمایت از کیشوندان برای حضور در مسابقات و همچنین انجام امور ورزشی است.

وی با اشاره به مباحثی که پیرامون همکاری جزیره کیش با کشور قطر برای جام جهانی 2020 مطرح شده است، گفت: از سال 95 این مسئله مطرح شده است. ما در زمان برگزاری جام جهانی نه می‌توانیم میزبان باشیم و نه می‌توانیم به صورت کمپی در زمان برگزاری حضور داشته باشیم بلکه فقط می‌توانیم قبل از آغاز رسمی جام جهانی برای تیم‌هایی که قصد دارند تمرینات پیش از مسابقات را داشته باشند فضایی را به شکل کمپ در اختیارشان بگذاریم که بتوانیم جنبه گردشگری ورزشگری خودمان را توسعه بدهیم.

وی ادامه داد: مهمترین مبحث در چنین اتفاقاتی بحث زیرساخت‌ها و کیفیت چمن است. از سال گذشته کیفیت زمین چمن ارتقاء پیدا کرده و امسال تعدادی از تیم‌های لیگ برتری به جزیره کیش آمدند و از کیفیت زمین چمن ابراز رضایت کردند در حالی که سال‌های گذشته از کیفیت ورزشگاه و زمین چمن ناراضی بودند. همچنین در کنار آن هتل‌ها، استخر و امکانات دیگر امکانات خوبی دارد و با استانداردهای جهانی برابری می‌کند.

وی ادامه داد: ما باید به سمت ایجاد کمپ‌های پیشرفته‌تر حرکت کنیم و در این راه نیاز است که شرکت‌های بخش خصوصی نیز ورود کنند. البته تعدادی شرکت خصوصی اعلام علاقه کرده‌اند و قراردادهایی نیز بسته شده و سازمان منطقه آزاد کیش نیز به جد دنبال این است که مشارکت بخش خصوصی افزایش پیدا کند.
جزئیات همکاری جزیره کیش در برگزاری جام جهانی2022 قطر /تعامل با فدراسیون فوتبال

امیری خراسانی افزود: البته بخشی از اتفاقات و اقداماتی که باید انجام شود به همکاری و ارتباط با فدراسیون فوتبال بستگی دارد و ما باید منتظر شویم تا وضعیت فدراسیون فوتبال و رئیس آن مشخص شود.

وی درباره پذیرش مسئولیت ورزشی در جزیره کیش توسط برخی افراد غیرورزشی گفت: درست است که جزیره کیش منطقه آزاد است اما باید برای شرکت در مسابقات تابع قوانین سرزمین اصلی باشیم. در جزیره کیش برخلاف سرزمین اصلی که روسا به صورت انتخابی منصوب می‌شود به صورت مستقیم روسای ورزشی منصوب خواهند شد اما این بدان معنی نیست که هر فردی را می‌توان منصوب کرد بلکه باید فردی را منصوب کرد که هم تخصص ورزش داشته باشد و هم بتواند از لحاظ اقتصادی دانش خوبی داشته باشد تا بتواند مشکلات را به حداقل برساند. البته به صرف اینکه یک فرد کاملا ورزشی باشد نمی‌تواند تضمینی برای انجام امور به شکل درست باشد.
وی درباره هیات فوتبال جزیره کیش گفت: ما به دنبال تعامل با فدراسیون فوتبال هستیم ولی باید منتظر بمانیم تا مجمع انتخاباتی فدراسیون تشکیل شود و رئیس فدراسیون مشخص شود و بعد از مشخص شدن رئیس، گفت‌وگو و تعاملات خود را آغاز کنیم تا حواشی کمتر شود.

جزئیات همکاری جزیره کیش در برگزاری جام جهانی2022 قطر /تعامل با فدراسیون فوتبال

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز