خبرگزاری کار ایران

ستاد بزرگداشت دهه فجر در شهرستان قرچک تشکیل شد

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۲۰۶

جلسه ستاد بزرگداشت دهه مبارک فجر شهرستان قرچک به ریاست علی صادقی، فرماندار، جعفر کاظمی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، و دیگر اعضاء این ستاد در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد.

علی صادقی در این جلسه به ویژگی‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(ره) اشاره کرد و افزود: حضرت امام(ره) از همه آنچه که به خودش تعلق داشت، گذشت تا بر اساس نیت الهی انقلاب را رقم بزند، که سراسر آزادی و حوریت و در ‌‌نهایت بنیانگذار نظام مقدی اسلامی بود.

به گزارش ایلنا، فرماندار شهرستان قرچک گفت: جامعه‌شناسان تحلیل کردند که رهبر هر انقلاب ۳ وجه باید داشته باشد یعنی اقتدار کاریزماتیک داشته باشد مثل جمال عبد الناصر که شخص کاریزمایی بود و دوم اینکه رهبر انقلاب باید اقتدار سنتی داشته باشد مثل حکومت‌های پادشاهی و سوم اینکه بر اساس فرایندی مانند گاندی، مردم به او اختیار رهبری بدهند.

نماینده عالی دولت در شهرستان قرچک خاطر نشان کرد: حضرت امام خمینی(ره) که به مقام عالی مرجعیت رسیده بود هم شخصیت کاریزماتیک داشت و هم به خاطر دیانت و مرجعیتی که داشت مورد وثوق و محبوب مردم بود و همه مردم طی یک رفراندوم، جهموری اسلامی که او بنا نهاده بود رای اعتماد دادند و این یعنی انتخاب مردمی.

فرماندار شهرستان قرچک ادامه داد: ایشان چنان اقتداری داشت که مستقیما با شاه حرف‌هایش را می‌زد و حتی شاه را شجاعانه تهدید می‌کرد و وجه تمایز امام راحل(ره) با دیگر رهبران در مورد مدیری و مرادی آن با مردم بود.

صادقی اظهار داشت: وقتی ایشان رحلت فرمودند همگان دیدند شکوه‌مند‌ترین تشییع جنازه قرن را مردم ایران اسلامی رقم زدند و این نشانگر دین بو د که مردم تا آخر حیات پر برکت حضرت امام(ره) را دوست داشتند و به او عشق می‌ورزیدند.

وی گفت: مردمی بودن حکومت اسلامی در ایران همین بس که ۳۶ سال از انقلاب می‌گذرد و تقریبا بیش از ۳۰ انتخابات در کشور انجام شد که مردم حتی نماینده روستا و شهرستان خود را خودشان انتخاب می‌کنند.

نماینده عالی دولت در شهرستان قرچک خاطر نشان کرد: بایستی ما دهه مبارک فجر را به خاطر ویژگی‌هایش غنمیت بشماریم و تمام دستاوردهای انقلاب را به نسل جدید ارائه دهیم.

فرماندار شهرستان قرچک در پایان افزود: طاغوتیان که در جبهه باطل بودند جشن‌های ۲۵۰۰ ساله را با آن کثافت کاری، فساد و حیف و میل بیت المال برگزار می‌کردند، باید انقلاب عزیزمان را قدر بدانیم و به خاطر حرکت انقلابی و طوفنده مردم به رهبری امام خمینی(ره) از همه داشته‌های خودشان در جهت پاسداشت انقلاب بهره ببریم.

در این جلسه کمیته‌های ایثارگری، فرهنگیان و دانش آموزان، تبلیغات و اطلاع رسانی، ورزش و جوانان، مساجد و تشکل‌های اسلامی، اصناف، کارگری، انتظامی و امنیتی، دانشجویی و مالی و پشتیبانی شکل گرفت.

در این جلسه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قرچک به عنوان دبیر ستاد بزرگداشت دهه مبارک فجر انتخاب شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز