خبرگزاری کار ایران

معاون امنیتی - انتظامی وزیر کشور اعلام کرد:

مهلت قانونی بازگشت زائران اربعین تا پایان ماه صفر / تشکیل ستاد گمشدگان در کربلا

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۳۹۳

امروز ۱۳۰ هزار نفر از مرز مهران وارد شدند که این تعداد ۱۳ برابر ظرفیت ورودی این شهر بوده است که البته موضوع کنترل و تغذیه و حمل و نقل مناسب آنها کار کوچکی نبود.

معاون امنیتی - انتظامی وزیر کشور مهلت قانونی بازگشت برای زائرانی را که هم اکنون در عراق حضور دارند تا پایان ماه صفر اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور تعداد زائران ایرانی در مراسم اربعین حسینی را حدود ۱ و نیم میلیون نفر ذکر کرد و گفت: وزارت کشور به عنوان دستگاه فرادستی و متولی برای کمک به ستاد اصلی وارد قضیه شد، البته طبیعی است که امکان دارد به علت نبود ساماندهی بازگشت، زائران با مشکلاتی مواجه شوند.

وی افزود: امروز ۱۳۰ هزار نفر از مرز مهران وارد شدند که این تعداد ۱۳ برابر ظرفیت ورودی این شهر بوده است که البته موضوع کنترل و تغذیه و حمل و نقل مناسب آنها کار کوچکی نبود.

افزایش گیت‌های ورودی به سه برابر

ذوالفقاری با بیان این که هم اکنون وضعیت مرز مهران روان و طبیعی است تصریح کرد: دیشب در نجف و کربلا بارندگی رخ داد که منجر به این شد که زائران زودتر سفر خود را آغاز کنند، هم اکنون هم مسئولان اجرایی در مرزها مستقرند.

وی گفت: در حوزه تغذیه مشکلی نداشتیم، گیت های ورودی هم به سه برابر افزایش یافت.

ذوالفقاری به همکاری ستاد کل و فرمانده ارتش و نیز سپاه پاسداران برای اعزام امکانات اشاره کرد و افزود: در حوزه امنیت ما هیچ مشکلی را در داخل و بیرون از مرزها نداشتیم، دولت عراق هم اقدامات بسیاری را برای تامین امنیت زائران انجام داده است.

وی با اشاره به تلاش مسئولین دستگاه های مختلف از جمله نیروی انتظامی، سپاه و بسیج ادامه داد: با تلاش این عزیزان، مشکلی از بابت نظم و امنیت بر ای زائران به وجود نیامد.

ستاد گمشدگان

معاون وزیر کشور با اشاره به این که حضور زائران در داخل عراق تا ۹ روز دیگر یعنی تا پایان صفر از نظر قانونی بلامانع است گفت: کسانی که عجله ندارند، بهتر است تامل کنند تا برگشت با شرایط مناسب انجام شود.

وی افزود: زائران در زمان ورود به کشور هم صبر و حوصله داشته باشند ضمنا چنان چه افرادی از خانواده هایشان جدا شده اند نگران نباشند چرا که ستاد گمشدگان در کربلا و در داخل کشور تشکیل شده است.

عذرخواهی از مشکلات برگشت

داوود کشاورزیان، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز با عذرخواهی از مشکلات به وجود آمده در برگشت زائران گفت: هم اکنون ۲۰ هزار دستگاه اتوبوس در سراسر کشور وجود دارد که بخشی از آن نیز با توجه به افزایش مسافرت ها در این روزها به خدمات رسانی به مردم مشغول بود از این رو نمی شود که ما انتظار داشته باشیم به هر میزان زائر به کربلا مشرف شد، مشکلی وجود نداشته باشد.

وی افزود: البته ما پیش بینی‌ها را کرده بودیم و استان های مرزی نیز در حالت آماده باش بودند.

رئیس سازمان راهداری کشور گفت: تا ساعت ۱۰ شب گذشته از مرز مهران ۱۳۰ هزار نفر وارد کشور شدند که ۷۰ درصد آنها با اتوبوس خدمت رسانی شدند.

مسافری در راه نمانده

کشاورزیان تصریح کرد: با وجود وقفه هایی که در طول روز اتفاق افتاده در حال حاضر مسافری در راه نمانده است.

وی در ادامه درباره طی مسافت زائران برای رسیدن به اتوبوس ها گفت: نمی توانیم همه خودروها را به نقطه صفر هدایت کنیم زیرا در این صورت دچار مشکلات عدیده خواهیم شد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به اینکه توقع ما از شرکت های مسافربری این است که در مورد کرایه ها منصفانه با مسافران رفتار کنند تصریح کرد: نرخ کرایه اتوبوس ها با یکدیگر متفاوت است.

تامین ایمنی جاده‌ها

در این برنامه سردار امیری جانشین فرماندهی پلیس راهور هم با پیش بینی افزایش حجم ورود زائران به کشور گفت: طی دو روز آینده حجم ورودی های کشور به حداکثر خود می رسد.

وی افزود: مسئولین با روحیه جهادی پای کار آمده اند و ما در تلاش هستیم تا ایمنی سفر زائران را افزایش دهیم تا آن ها به سلامت به شهرهایشان بازگردند و شرایطی را فراهم خواهیم کرد تا ترافیک به گره تبدیل نشود.

وضعیت در مرز مهران خوب و روان

محمدرضا مروارید، استاندار ایلام نیز با اشاره به عبور ۱۰ هزار غیرایرانی علاوه بر ۱۳۰ هزار ایرانی تا ساعت ۱۰ از مرز گفت: وضعیت در مرز مهران در حال حاضر خوب و روان است و خوشبختانه الان مشکلی وجود ندارد، اتوبوس به اندازه کافی هست و از نظر امکانات پذیرایی هم مشکلی وجود ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز