خبرگزاری کار ایران

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی:

محرم و صفر رشته‌های دشمن را پنبه می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۱۸۵

باید در همه ماه محرم و همه سال این کار ادامه پیدا کند تا جامعه و انسان پاک شود، زیرا دشمن مدام در حال سم پاشی است.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی گفت: اگر چه دشمن تلاش بسیاری در به انحراف کشیدن جامعه، به ویژه جوانان انجام می دهد، اما همین جوانان هستند که هیئت‌ها را زنده نگه می‌دارند و هر چه دشمن در یک سال رشته می‌کند، در محرم و صفر پنبه می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز خبر مدیریت حوزه های علمیه کشور؛ حجت الاسلام سید محمدمهدی میرباقری در شام غریبان حسینی(ع) در جمع عزاداران آن حضرت در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت(س) درباره اهمیت گریه بر سید الشهدا(ع) اظهار کرد: بر اساس روایت امام رضا علیه السلام، مداومت بر گریه برای سیدالشهدا توصیه شده است، چراکه انسان با مداومت بر گریه بر سیدالشهدا، به طهارت نفس می‌رسد.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر این که انسان از تبعات عمل رها نمی شود، گفت: در روز قیامت تمامی گناهانی که گمان می‌کنیم از آنها رها شدیم، به سراغ انسان می‌آیند؛ در این راستا امام رضا علیه السلام می‌فرمایند که اگر می‌خواهی تبعات این اعمال از تو جدا شود، زیارت امام حسین(ع) را انجام بده.

وی با اشاره به آثار و نتایج فراوان زیارت امام حسین(ع) در روایات ادامه داد: توصیه دیگر امام رضا علیه السلام در این عرصه، لعن دشمنان و قاتلین امام حسین علیه السلام است؛ لعن قاتلین امام حسین(ع) در سیره علمای شیعه و اکثر علمای اهل سنت آمده است و موجب جدا شدن تبعات اعمال بد از انسان می‌شود.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی خاطرنشان کرد: عمل قتل امام حسین علیه السلام، بزرگ‌ترین عمل زشت عالم است و اگر بخواهیم تبعات این عمل ما را نگیرد، باید قاتلین امام حسین علیه السلام را لعنت کنیم و صف خود را بدین شکل از قاتلین این امام همام جدا کنیم.

وی تصریح نمود: امام رضا علیه السلام می‌فرمایند اگر می خواهی ثوابی را که همراهان و یاران امام حسین علیه السلام به آن دست یافتند، به دست آوری، اینچنین بگو: یا لیتنی کنت معک؛ از خدا بخواه که با ایشان همراه باشی.

حجت الاسلام میرباقری در ادامه با بیان این که هرکه دعوت شیطان را اجابت می‌کند، شیطان بر او تسلط پیدا و به او وعده و وعید می‌دهد و آنها را از خداوند متعال بیم می‌دهد تا در رکابش بمانند.

وی با بیان این که بر اساس توصیه امام رضا علیه السلام اگر می خواهیم به درجات بالای بهشت برسیم و با اهل بیت علیهم السلام باشیم، باید شادی و محبت و غم خود را با امام معصوم علیه السلام گره بزنیم.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با اشاره به غصه‌های انسان نسبت به امور دنیوی گفت: گاهی غصه ها و ناراحتی های انسان دنیوی است که چنین ناملایمت هایی ارزشی ندارد؛ ما اگر از دنیا عبور کنیم، با روی آوردن و روی برگرفتن دنیا، خوشحال یا غصه دار نمی شویم، چراکه دنیا ارزشی نخواهد داشت.

وی با بیان این که عظمت روحی کسی که به دنیا وابسته نیست، زیاد می شود، گفت: انسانی که از دنیا فارغ شود، غصه های بزرگ تری را درک می کند و از غصه های دنیوی فارغ می‌شود و شادی او با شادی ائمه(ع) و غصه او با ناراحتی ائمه یکی می‌شود.

میرباقری یکی شدن شادی و غصه با ائمه(ع) را دارای مراتب و درجاتی معرفی کرد که عالی ترین آنها یکی بودن دل انسان با دل ائمه است.

وی خاطرنشان کرد: اگر کسی به امام(ع) محبت ورزید و با وی همراه شد به مقام تولی ائمه(ع) می رسد؛ تولایی که به دنبال آن تبعیت و خشوع می‌آید، چنین شخصی به ولایت امام نائل می آید و اگر این گونه شود، از همین دنیا با ائمه اطهار علیهم السلام است.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی در ادامه با تاکید بر این که گریه بر امام حسین علیه السلام مختص دهه محرم نیست تصریح کرد: در دهه محرم، گریه بر سید الشهدا بروز می یابد اما باید در همه ماه محرم و همه سال این کار ادامه پیدا کند تا جامعه و انسان پاک شود، زیرا دشمن مدام در حال سم پاشی است.

میرباقری خاطرنشان کرد: دشمن اگر چه تلاش بسیاری در این عرصه انجام می دهد، اما همین جوانان هستند که هیئت ها را زنده نگه می دارند و در مجالس حضور می یابند و اینها از برکت محرم و صفر است که هر چه آن ها در یک سال رشته می کنند، در محرم و صفر پنبه می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز