خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی:

عبور آلودگی هوای اراک از مرز 2 هفته

asdasd
کد خبر : ۹۸۷۹۷۳

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: شاخص کیفیت هوای کلانشهر اراک در شرایط هشدار گزارش شده و استمرار آن از مرز ۲ هفته متوالی گذشت. بر اساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر اراک، شاخص کیفیت هوا ۱۲۳ بود که بیانگر کیفیت هوای ناسالم برای گروه‌های سنی حساس است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا میرزایی افزود: مسئول این آلایندگی ذرات معلق با قطر کمتر از ۲ و نیم میکرون است که بیشترین سهم آلایندگی را در ترکیبات هوای اراک داشته و بالاترین شاخص آلودگی هوا در ایستگاه استانداری واقع در میدان حافظیه به ثبت رسیده است. 

وی ادامه داد: یافته‌های هواشناسی از تداوم آلایندگی هوا و پدیده وارونگی دما تا پایان هفته جاری خبر می دهد. موج سوم شیوع کرونا نیز دامنه آسیبها و خطر آلایندگی هوا را دوچندان کرده است. در این رابطه توصیه می‌شود در این روزها و با توجه به تاثیر آلودگی هوا بر تشدید بیماری کرونا، مردم و به‌ویژه گروه‌های سنی حساس از جمله کودکان، زنان باردار، سالمندان، بیماران قلبی و ریوی و سخت درمان در منازل بمانند و از حضور در فضای باز بپرهیزند. 

میرزایی اظهار داشت: دقت در هنگام سوختگیری در جایگاه‌ها و جلوگیری از سرریز شدن بنزین و سایر سوخت‌ها و خودداری از انجام هرگونه فعالیت که منجر به افزایش آلودگی هوا شود مانند روشن کردن آتش در معابر، سوزاندن لاستیک و عملیات عمرانی و قیرکاری از دیگر ضروریات است که باید مورد توجه قرار گیرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز