خبرگزاری کار ایران

تحرک صنعت قالیبافی ارتباط مستقیم با لغو تحریم‌ها دارد

رییس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: تحرک صنعت قالیبافی رابطه مستقیم با لغو تحریم‌ها داشته است.

غلامرضا امیری، رییس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی در گفت‌و گو با ایلنا عنوان کرد: تعداد 30 هزارو 814 عدد کارت قالیبافی در استان مرکزی صادر شده است که از این تعداد در حدود 17 هزار بافنده فعال هستند.

وی اظهار کرد: در مجموع تعداد 25 هزارو 284 نفر از افرادی که در حرفه قالیبافی مشغول بکار هستند تحت پوشش بیمه درمانی بوده و به سازمان تامین اجتماعی معرفی شده‌اند.

امیری ابراز کرد: تحرک صنعت قالیبافی رابطه مستقیم با لغو تحریم‌ها داشته و برای اینکه بتوانیم از نظر صادرات بخش قابل توجهی از سهم بازارهای جهانی را به خود اختصاص دهیم باید تعامل و ارتباط با سایر کشورها بیش از پیش میسر شود.

وی ادامه داد: تولید سالیانه فرش در استان مرکزی در حدود 17 هزارمتر مربع است که در صورت ادامه لغو تحریم‌ها و با افزایش سفارش از کشورهای دیگر و افزایش صدور پروانه‌های تولیدی به طور قطع این میزان تولید با ارتقاء چشمگیری مواجه می‌شود.

امیری یادآور شد: صنعت قالیبافی یکی از صنایع مهم در جهان بشمار می‌آید که در ایجاد اشتغال  سهم بسزایی دارد؛ لذا رونق این صنعت نیازمند اتخاذ تدابیری درست از سوی همه دست اندرکاران است.

کد خبر : ۳۵۹۹۲۱