خبرگزاری کار ایران

بخش قره چای خنداب؛

۳۳ هزار نفر تنها با پنج پزشک طرح

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۵۴۳

در این بخش که دارای ۴۱ روستا با ۳۳ هزار نفر جمعیت ساکن است تنها پنج پزشک طرح دارد و تعدادی از روستاها نیز فاقد خانه بهداشت هستند.

بخشدار بخش قره چای خنداب گفت: در این بخش که دارای ۴۱ روستا با ۳۳ هزار نفر جمعیت ساکن است تنها پنج پزشک طرح دارد و تعدادی از روستاها نیز فاقد خانه بهداشت هستند.

محسن میرزائی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا شهرستان خنداب، خاطر نشان کرد: بخش قره چای متاسفانه فاقد زیر ساخت های بهداشتی است و با وجود استقرار مجتمع آب سنگین حرکتی در سال های گذشته برای بهبود وضعیت درمانی و بهداشتی آن انجام نشده است.

وی یادآور شد: اگر خانواده ها و مردم این بخش در پس از وقت اداری دچار بیماری شوند مجبورند به شهرهای اراک، ملایر یا شازند مراجعه کنند که این تردد نیز خالی از خطر نبوده و علاوه بر افزایش هزینه های این افراد، وقت گیر است.

بخشدار بخش قره چای تاکید کرد: با توجه به تاکیدات فراوان مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش جمعیت و اعمال سیاست های جمعیتی، بانوان این بخش از وجود پزشک متخصص زنان محروم هستند.

میرازیی گفت: ساختمان های درمانگاه های شهر جاروسیان و روستاهای پر جمعیتی مانند استوه و اناج این بخش مخروبه بوده که با توجه به پیگیری های لازم و توجه دولت تدبیر و امید در سال جاری و آینده بودجه ای برای تعمیر و ترمیم آن اختصاص یافته است.

وی با تشکر از پیگیری ها و مساعدت های فرماندار شهرستان خنداب در حوزه بهداشت و درمان یادآور شد: فرمانداری مصمم است که وضعیت بهداشتی و درمانی این شهرستان به خصوص بخش قره چای را بهبود بخشد که تحقق این مهم نیازمند حمایت همه جانبه مسوولان استانداری و علوم پزشکی است.

میرزایی گفت: همچنین این بخش از نبود آمبولانس و ماشین حمل جسد بسیار رنج می برد و مردم برای حمل اجساد و انجام مراسم با مشکلات فراوانی رو به رو هستند.

وی از مسوولان استان خواست با توجه به نقش این بخش در تولیدات کشاورزی و محصولات باغی برای رفع مشکلات آن در حوزه بهداشت و درمان تلاش کرده تا اهداف دولت تدبیر و امید بیش از پیش پررنگ تر شود

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز