خبرگزاری کار ایران

در ۷ شعبه جمعیت هلال احمر استان مرکزی؛

مانورهای لحظه صفر و دورمیزی برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۳۳۱

یکی از برنامه‌های هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی، مانور لحظه صفر و دورمیزی بود که با مشارکت فرمانداری‌ها، سازمان‌ها و ادارات عضو مدیریت بحران شهرستان در ۷ شعبه استان برگزار شد.

مرتضی سلیمی، مدیرعامل هلال احمر استان مرکزی، گفت: یکی از برنامه‌های هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی، مانور لحظه صفر و دورمیزی بود که با مشارکت فرمانداری‌ها، سازمان‌ها و ادارات عضو مدیریت بحران شهرستان در ۷ شعبه استان برگزار شد.
به گزارش ایلنا از اراک، وی اظهارکرد: این مانور‌ها با هدف هماهنگی و مشارکت بین دستگاه‌ها و آشنایی با وظایف در هنگام حوادثو بلایا، هماهنگی در دریافت اطلاعات و آگاهی رسانی به موقع برای فراخوانی عوامل اجرایی، مستند سازی اجرایی عملیات امداد و نجات از آغاز تا پایان، شناسایی مشکلات و موانع اجرایی فرایند عملیات امداد و نجات با چشم انداز پاسخگویی ۱۲ ساعته، اجرای آزمایشی طرح عملیاتی شعب و رفع معایب و نواقص احتمالی، مدیریت اطلاع رسانی حوادثو سوانح و نحوه ارتباط با رسانه‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه درمانور عملیاتی لحظه صفر زمان و مکان مشخص نیست، افزود: در مانور لحظه صفر زمان حضور، تجهیزات، امکانات، اسکان، تغذیه و سایرموارد ارزیابی می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی ادامه داد: دریافت اطلاعات از مناطق و ارائه گزارش‌ها، برآورد و محاسبه نیاز‌های اضطراری، اطلاع رسانی لحظه‌ای به استان، اعلام نیاز اضطراری جستجو و نجات، فرماندهی عملیات و ارائه گزارش از خدمات امداد و نجات ارائه شده از دیگر مراحل این سناریو بود.

وی در پایان گفت: این مانور‌ها در شعب اراک، ساوه، خمین، محلات، دلیجان، آشتیان و تفرش با حضور ۷۰۰ نفر پرسنل امدادی، امدادگر و اعضای ۱۴ گانه مدیریت بحران برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز