خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی:

در شش ماه نخست امسال ۵۵۵ حادثه مختلف را امدادرسانی کرده‌ایم

کد خبر : ۲۰۸۵۶۱

ایجاد پایگاه امداد هوایی در استان مرکزی با جدیت دنبال می‌شود / ساماندهی ۱۱ هزار نفر از اعضای جوانان، داوطلبان و امدادگران.

هلال احمر این استان در شش ماه نخست امسال ۵۵۵ حادثه مختلف را امدادرسانی کرده است.

مرتضی سلیمی در گفتگو با ایلنا افزود: از این تعداد ۳۹۹مورد حوادثجاده ای بوده و بقیه مربوط به سایر حوادثاست.

وی بیان کرد: بر اثر این حوادثدو هزار و ۷۵۹ نفر به نوعی دچار حادثه شده اند که از این تعداد نیز یکهزار و ۲۰۸ نفر در حوادثجاده ای امداد رسانی شده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی ادامه داد: نجات ۷۷۲ نفر در حوادثمختلف، اسکان ۳۶۸ نفر، انجام پنج عملیات پروازی، اعزام ۵۵۶ دستگاه آمبولانس و ۳۳ عملیات رها سازی، از دیگر اقدامات این جمعیت در شش ماه نخست امسال بوده است.

سلیمی گفت: در این مدت ۶۳۱ تیم عملیاتی این جمعیت در قالب یکهزار و ۹۴۸ نیروی عملیاتی به مناطق مختلف استان اعزام شده اند.

وی، میانگین زمان اطلاع رسانی حوادثجاده ای(از زمان وقوع حادثه تا اطلاع جمعیت) را چهار دقیقه و ۵۸ ثانیه، میانگین زمان حضور در صحنه عملیات حوادثجاده ای(از زمان وقوع حادثه تا اطلاع جمعیت)، را هشت دقیقه و شش ثانیه و میانگین مدت زمان عملیات در حوادثجاده ای(از آغاز تا پایان عملیات) را ۵۷ دقیقه و هفت ثانیه اعلام کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی اضافه کرد: کاهش زمان حضور در صحنه های عملیاتی و امداد رسانی سریع به مصدومان در دستور کار جدی این جمعیت قرار دارد.

سلیمی گفت: طی دو ماه گذشته تمام اعضای کارگروه امداد و نجات و شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان های اراک، شازند، ساوه، آشتیان، محلات، تفرش، خمین و دلیجان، آموزش های لازم را فرا گرفته اند.

وی افزود: به منظور پاسخگویی سریع به حوادثاحتمالی کارگاه های آموزشی نیز برای تمام شهرداران استان برگزار شده است.

ایجاد پایگاه امداد هوایی در استان مرکزی با جدیت دنبال می شود

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ایجاد پایگاه امداد هوایی در این استان با جدیت تمام دنبال می شود.

سلیمی عنوان کرد: در این راستا سال گذشته جمعیت هلال احمر با استانداری مرکزی تفاهم نامه ای را داشته که در آن مقرر شده ۱۵ هکتار زمین در کنار فرودگاه اراک برای ساخت پد و آشیانه بالگرد تحویل شود و این مهم قطعی شده است.

وی گفت: بر اساس این تفاهم نامه استانداری مرکزی متعهد شده در یک برنامه بلند مدت(سه ساله) اعتبارات ساخت پنج هزار متر مربع انبار، ساختمان ها و مکان های جانبی شامل بخش های مختلف تخصص، تعمیراتی(SHOH)، سوئیت اسکان تیم پروازی، حفاظت فیزیکی، خوابگاه امدادگران، نمازخانه، سالن اجتماعات، تاسیسات لازم در طرح و اتاق سگ های تجسس را تامین کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی افزود: در راستای این تفاهم نامه جمعیت هلال احمر نیز متعهد شده یک فروند بالگرد امدادی تامین و تحویل استان دهد، اقلام و اجناس مورد نیاز انبارهای امدادی را تامین، کادر پرواز و سوخت مورد نیاز را تامین، اعتبار و هزینه جاری پایگاه امدادی و نیروهای مورد نیاز و سگ های تجسس برای عملیات امداد و نجات را تامین کند.

سلیمی بیان کرد: تامین اعتبارات اجرای این طرح از استانداری و جمعیت هلال احمر کشور در حال پیگیری است و در تلاشیم تا عملیات اجرایی آن را به زودی آغاز کنیم.

وی گفت: شرایط خاص استراتژیک، موقعیت جغرافیایی، صنعت، نزدیکی به پایتخت، عبور و جاده های اصلی کشور، نزدیکی استان به پایتخت و استان های غربی و مرکزی، توجه سریع به ساخت پایگاه امدادی را در استان مرکزی طلب می کند.

ساماندهی ۱۱ هزار نفر از اعضای جوانان، داوطلبان و امدادگران

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۱ هزار نفر از اعضای جوانان، داوطلبان و امدادگران این جمعیت ساماندهی شده اند.

سلیمی افزود: تمام اطلاعات این افراد ثبت شده و این امر در بهره گیری سریع از نیروها در حوادثو سوانح احتمالی نقش بسیار موثری دارد.

وی عنوان کرد: در شش ماه نخست امسال عملیات تمرینی درمان اضطراری با استان های قم، چهارمحال و بختیاری، مرکزی و اصفهان به میزبانی این استان در شهرستان تفرش برگزار شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی افزود: ۱۰ عملیات تمرینی با عنوان ' ساعت صفر دور میزی ' نیز پیش بینی شده که در هفته کاهش بالایای طبیعی در این استان برگزار شود که هماهنگی های لازم در این راستا انجام شده است.
ایجاد سه رشته جدید در دانشگاه علمی کاربردی جمعیت هلال احمر استان مرکزی

سلیمی اضافه کرد: برای سال تحصیلی(۹۴-۹۳) سه رشته جدید در دانشگاه علمی کاربردی این جمعیت شامل دارویاری، مشارکت های مردمی و کوه پیمایی دایر شده است.

هم اکنون ۲۵ هزار نیروی داوطلب، جوانان و امدادگران عضو جمعیت هلال احمر استان مرکزی هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز