خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی وزیر کشور:

نظارت بیشتری بر نحوه اجرای طرح‌های کاهش آلودگی هوا صورت گیرد

کد خبر : ۲۰۳۵۹۸

مجموعه اقداماتی که در اجرای طرح‌های کاهش آلودگی هوا پیشنهاد می‌شود، باید متوازن عملیاتی شده و نظارت بیشتری بر آن صورت گیرد

مجموعه اقداماتی که در اجرای طرح‌های کاهش آلودگی هوا پیشنهاد می‌شود، باید متوازن عملیاتی شده و نظارت بیشتری بر آن صورت گیرد.

به گزارش ایلنا، معاون امورعمرانی وزیر کشور در کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک، ضمن تاکید براین مطلب گفت: برای انجام طرح‌های کاهش آلودگی هوا علاوه بر تامین منابع مالی، پیگیری مدیریتی و ایجاد عزم مدیریتی نیز از ملزومات آن به شمار می‌روند.

هوشنگ خندان دل اظهار داشت: آلودگی شهر اراک از گذشته مطرح بوده و در یک دوره زمانی کارخانه آلومینیوم‌سازی به عنوان شاخص آْلودگی هوای اراک مطرح بود و تصمیماتی که در گذشته برای انتقال این کارخانه و احداثواحد آندسازی اتخاذ شده با کندی پیشرفت مواجه بوده است، البته در حال حاضر این امر در دست اجرا است که می‌تواند نوید بخش باشد.

خندان‌دل ادامه داد: امروز در کشور با منابع محدود مالی مواجه هستیم و باید سعی کنیم منابع در بخشی هزینه شود که سهم بیشتری در کاهش آلودگی هوا دارد.

معاون عمرانی وزیر کشور با اشاره به نامشخص بودن سهم حمل و نقل ریلی بر کاهش آلودگی هوا تصریح کرد: به طور قطع مشخص نیست برخورداری کلان شهر اراک از حمل و نقل ریلی چه میزان در کاهش آلودگی هوا کارآمد باشد، که باید در این زمینه مطالعاتی صورت بگیرد که ما آمادگی داریم تا بر اساس نتایج حاصل از این مطالعات، اقدامات و حمایت‌های لازم را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه در بند ق تبصره ۲ قانون بودجه سال جاری ظرفیت مناسبی برای تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی فراهم شده است، تصریح کرد: در راستای بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها طرحی را تهیه و به شورای اقتصاد ارسال کرده‌ایم که طی آن خریداری ۱۷ هزار دستگاه اتوبوس گازسوز، تامین ۸۰ هزار تاکسی گازسوز، تامین ۶۰ هزار دستگاه ون و برق‌دار کردن ۴۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت از محل بند ق تبصره ۲ طی یک دوره سه ساله انجام خواهد شد.

تصویب برخورداری کلان شهر اراک از حمل و نقل ریلی درون شهری


استاندار مرکزی نیز در این نشست با تاکید بر اینکه کاهش آلودگی هوای اراک از دغدغه‌های اصلی و خواسته‌های به حق مردم است، گفت: برای کاهش آلودگی هوای کلان شهر اراک باید رفع مشکلات حمل و نقل و ترافیک که ۵۳ درصد از آلودگی هوای اراک را شامل می‌شود، مرطوب نگه داشتن تالاب می‌قان و ایجاد فضای سبز عملیاتی شود که نیازمند اختصاص اعتبارات مورد نیاز است.

محمد حسین مقیمی بیان کرد: با توجه به شرایط آلودگی هوای کلان شهر اراک اقدامات لازم در راستای کاهش آلودگی هوا باید با جدیت دنبال شود و نمی‌توان آن را به زمان موکول کرد.

وی گفت: طبق مصوبه دولت معاونت راهبردی ریاست جمهوری مکلف شده است نسبت به پیش‌بینی اعتبارات مورد نیاز در لایحه بودجه سال ۱۳۹۴ کل کشور اقدام شود که امید است با این اقدام قدمهای بزرگی در جهت اجرای طرح‌های کاهش آلودگی هوای کلان شهر اراک برداشته شود.

استاندار مرکزی ادامه داد: اجرای کامل و سریع مفاد جداول پیوست طرح جامع کاهش آلودگی هوای شهر اراک توسط وزارت کشور نیز از مصوبات دولت است که می‌تواند در این راستا به حل مشکلات کمک کند.

وی تصویب برخورداری کلان شهر اراک از حمل و نقل ریلی درون شهری را از اقدامات موثر نام برد و افزود: قرارگرفتن اراک در میان شهرهای برخوردار از حمل و نقل ریلی می‌تواند به رفع مشکل آلودگی هوا کمک کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز