خبرگزاری کار ایران

شهردار اراک:

از انتقادات سازنده و بی‌غرض استقبال می‌کنم

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۷۲۶

شورای سرمایه گذاری درشهرداری تشکیل وشروع به کار کرده است تا به منظور اجرای پروژه‌های مشارکتی و جذب سرمایه گذار، اقدامات مناسبی انجام شود.

اگرانتقادات سازنده و بی‌غرض و بدون درنظر گرفتن منافع شخصی باشد، قطعا موثر و به نفع شهر و شهروندان خواهد بود و ما قطعا ازاین انتقادات استقبال خواهیم کرد.

شهردار اراک در گفتگوی اختصاصی با ایلنا، ضمن تاکید بر این مطلب افزود: این وظیفه و حق قانونی اعضای شوراست که اشکالات موجود درشهرداری را بیان کنند و وظیفه نظارتی خود را انجام دهند تا بتوانیم مسیر توسعه و عمران شهری را درست وبا شتاب بیشتری طی کنیم.

محمد ابراهیم عباسی با تاکید براینکه علاقه‌مند به ایجاد تنش در مجموعه شورا و شهرداری نیستم، تصریح کرد: هیچ‌گاه درتقابل با این افراد نخواهم بود و اگر این انتقادات در چارچوب قانون و ضوابط باشد، قطعا مورد توجه قرارمی گیرد و اقدامات لازم را برای اصلاح امور انجام خواهیم داد.

وی اصلاح ساختار شهرداری را از مهم‌ترین اولویت‌های یکسال گذشته عنوان کرد و گفت: یکی از مشکلات اساسی درشهرداری، عدم حضور افراد درجایگاه‌های مرتبط با تخصص و تحصیلات بود که اصلاح این وضعیت را رویکرد اصلی خود قراردادیم.

وی ادامه داد: تهیه و ارسال چارت سازمانی جدید برای تصویب در وزارت کشور، اصلاح سیستم حقوقی، تقویت حوزه بازرسی و نظارت، تشکیل معاونت جدید حمل و نقل وترافیک، اصلاح ساختارحوزه معماری و شهرسازی و افزایش مناطق کلان شهراراک به ۶ منطقه از اقداماتی بوده که دراین راستا انجام شده است.


ایجاد ۲۰۰ هکتار فضای سبز جدید درشهر اراک

عباسی اصلاح و توسعه و نگهداری فضای سبز شهر اراک را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد و افزود: ایجاد ۲۰۰ هکتار فضای سبزجدید و نگهداری و احیای فضای سبز موجود در راستای توسعه و گسترش فضای سبز بوده ضمن اینکه سیستم آبیاری فضای سبز نیز مکانیزه و اصلاح شده است.

وی به اختصاص زمین برای آغاز عملیات اجرایی شهرک خدمات خودرویی به مساحت ۲۱ هکتار درحاشیه شهر اشاره کرد و گفت: یک مجموعه ۹۰ هکتاری نیز برای انتقال صنوف مزاحم در نظر گرفته شده تا با اجرای طرح انتقال این صنوف بتوانیم با مدیریت وفرهنگ سازی، معضل آلودگی صوتی ناشی از فعالیت این صنوف را حل کنیم.

شهردار اراک انتقال ایستگاه‌های اتوبوس از مرکز شهر اراک در راستای کاهش ترافیک و آلودگی هوا را از دیگر اقدامات برشمرد و اظهار داشت: مطالعات مربوط به اجرای سیستم هوشمندسازی حمل و نقل وترافیک و همچنین ایجاد انبوه برمناسب برای شهر اراک نیز در حال انجام است که پس از تصویب و اخذ مجوزهای لازم اجرا خواهد شد.

فعال نمودن شورای سرمایه گذاری شهرداری برای اجرای پروژه‌های مشارکتی

عباسی تکمیل پروژه‌های نیمه تمام عمرانی را از دیگر اولویت‌ها دانست و گفت: شورای سرمایه گذاری در شهرداری تشکیل و شروع به کار کرده است تا به منظور اجرای پروژه‌های مشارکتی و جذب سرمایه گذار، اقدامات مناسبی انجام شود که در این راستا چندین پروژه مشارکتی تعریف و مصوب شده که پروژه احداثمرکز رفاهی، خدماتی و فرهنگی الماس غرب با ۶۰ هزار متر مربع زیربنا از مهم‌ترین این طرح‌ها برای تمرکز زدایی ازهسته مرکزی شهراراک است.


مصمم به اجرای فازهای بعدی پروژه ۵۵ متری(بزرگراه امیرکبیر) هستیم

وی با تاکید براینکه مصمم به اجرای فازهای بعدی پروژه بزرگراه امیرکبیر(۵۵ متری) هستیم افزود: متاسفانه این پروژه سال‌ها بلاتکلیف مانده و مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده بود که دراین مدت مذاکراتی با چندین سرمایه گذارصورت گرفته است تا فازهای بعدی این طرح اجرایی وعملیاتی شود.

عباسی با تاکید بر اینکه در۵ ماهه ابتدای سال ۹۳ اقدامات گسترده‌ای دربخش آسفالت وجدول گذاری و پیاده روسازی در مناطق مختلف شهر اراک انجام شده گفت: همه این اقدامات با استفاده ازنیرو‌ها و امکانات و تجهیزات موجود شهرداری صورت گرفته که سبب صرفه جویی و جلوگیری ازاتلاف هزینه‌ها و افزایش کیفیت عملیات عمرانی شده است.

شهردار اراک ساماندهی وضعیت دفن پسماند و اجرای طرح تفکیک ازمبداء، انجام اقدامات گسترده دربخش زیباسازی، گسترش ارتباط و تعامل دو سویه با مردم ازطریق سامانه ۱۳۷ برای بیان مشکلات، برنامه ریزی درجهت مدیریت منابع و اتلاف هزینه‌ها را ازدیگر اقدامات و برنامه‌های مورد توجه شهرداری دریکسال اخیر عنوان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز