خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

استفاده از روغن پالم موضوع جدیدی نیست

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۵۴۵

صحبت‌های وزیر بهداشت برای من تعجب برانگیز بود. زیرا یک مقام کشوری نباید مبهم صحبت کند. / وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو خود مسئول مستقیم کنترل سلامت موادغذایی است و در این خصوص نیازی به ارائه گزارش به رئیس جمهور نیست و نیازی به رسانه‌ای شدن موضوع هم نبود. زیرا رسانه ای شدن این موضوع به منافع ملی و صادرات مواد لبنی و دامداران آسیب جدی وارد می کند.

صحبت‌های وزیر بهداشت برای من تعجب برانگیز بود. زیرا یک مقام کشوری نباید مبهم صحبت کند.

عباس رجایی، رئیس کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس در گفتگوی اختصاصی با ایلنا گفت: صحبت‌های وزیر بهداشت مبنی بر آلوده بودن شیر‌ها و ماست‌های پرچرب به روغن پالم و اینکه این موضوع به رئیس جمهور هم گزارش شده است را از چند وجه دارای اشکال می‌بینم.

وی خاطر نشان کرد: اول اینکه وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو خود، مسئول مستقیم کنترل سلامت موادغذایی است و در این خصوص نیازی به ارائه گزارش به رئیس جمهور نیست و نیازی به رسانه‌ای شدن موضوع هم نبود. زیرا رسانه‌ای شدن این موضوع به منافع ملی و صادرات مواد لبنی و دامداران آسیب جدی وارد می‌کند و بعد از رسانه‌ای شدن این موضوع فروش مواد لبنی در کشور به شدت کاهش یافته است و حتی به عنوان اعتراض، برخی افراد در شبکه‌های اجتماعی به عنوان اعتراض به این موضوع، روزی را به عنوان روز عدم استفاده از لبنیات نامگذاری کرده‌اند و از مردم خواسته‌اند در این روز از لبنیات استفاده نکنند و این یعنی لطمه به سلامتی مردم و اقتصاد صنایع لبنی کشور زیرا ما تلاش می‌کنیم تا مردم بتوانند از لبنیات بیشتر استفاده کنند تا سلامتشان به خطر نیافتد و این دقیقا مغایر با سیاست‌های سلامت مردم است.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: استفاده از روغن پالم موضوع جدیدی نیست و در گذشته نیز از این روغن در صنایع لبنی استفاده می‌شده و وزارت بهداشت نیز در جریان این موضوع بوده است ولی میزان استفاده از این روغن باید با استانداردهای مربوطه مطابق باشد و اگر شرکتی نیز در این خصوص تخلف کرده باشد، قطعا با آن برخورد خواهد شد و موضوع به دستور رئیس مجلس توسط این کمیسیون پیگیری خواهد شد و برای بررسی موضوع روز یکشنبه در کمیسیون کشاورزی مجلس جلسه‌ای ویژه برگزار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز