خبرگزاری کار ایران

بازرس کل استان مرکزی:

۶۰ مورد مناقصه در استان مرکزی لغو شده است

کد خبر : ۱۸۰۰۰۴

بازرس کل استان مرکزی به مناسبت هفته قوه قضائیه در جمع خبرنگاران از وصول یک و نیم میلیارد تومان از حقوق کارکنان یک دستگاه دولتی از مدیر آن اداره در ماه جاری و لغو ۶۰ مورد مناقصه و تذکر گرفتن یک سوم مناقصات در دستگاه های دولتی استان در سال گذشته خبر داد.

بازرس کل استان مرکزی روز سه شنبه به مناسبت هفته قوه قضائیه در جمع خبرنگاران ازوصول یک و نیم میلیارد تومان از حقوق کارکنان یک دستگاه دولتی از مدیر آن اداره در ماه جاری و لغو ۶۰ مورد مناقصه و تذکر گرفتن یک سوم مناقصات در دستگاه های دولتی استان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسام عشقی بدون ذکر نام این دستگاه دولتی اظهار کرد: پس از شکایت های مکرر کارکنان به بازرسی کل استان مرکزی، مبلغ ۱/۵ میلیار تومان از مطالبات کارکنان این دستگاه دولتی دریافت و در اسرع وقت به حساب آن اداره برگردانده شد.

وی با اشاره به نظارت بر ۹۰۰ معامله دولتی در سال گذشته به ارزش ریالی ۷۸۰ میلیارد ریال و بررسی مناقصات دولتی گفت: از کل مناقصات و معاملات دولتی ۳۶۵ مورد تذکر شفاهی به اعضای کمیسیون ها داده شده، یعنی بیش از یک سوم مناقصات، و برای ۶۰ مورد از معاملات به ارز ش ۵۰۰ میلیارد تومان درخواست لغو یا تجدید نظر صادر شده یعنی از این معاملات قریب ۱۲ میلیارد تومان به دلیل عدم شرایط قانونی باطل شده است.

وی با بیان اینکه نظارت برعملکرد و بازرسی از اقدامات انجام شده مهمترین وظایف سازمان بازرسی محسوب می شود، ادامه داد: بازرسی های این اداره کل به سه شکل موردی که همان شکایات مردمی محسوب می شود، بازرسی های فوق العاده که از طریق مقام معظم رهبری، رییس جمهور و رییس قوه قضاییه به سازمان بازرسی کل کشور و از آن طریق به مراکز استان ها ابلاغ می شود وبازرسی های مستمر که طبق برنامه ریزی برای یک سال آینده است، انجام می شود.

به گفته بازرس کل استان مرکزی در سال گذشته و سه ماهه اول سال جاری۵۷ مورد بازرسی های مستمراز نهادهای دولتی در برنامه قرار داشته که به بیش از ۸۰ درصد این بازرسی ها رسیدگی شده و مابقی نیز در دست اقدام است.

بازرس کل استان مرکزی چهار مورد بازرسی فوق العاده، ۴۵ مورد بازرسی موردی، ۲۶۴ مورد پرونده واحده و ۱۹۴ مورد پرونده مختومه رامهمترین عملکرد بازرسی کل کشور در سال گذشته و سه ماه اول سال جاری عنوان کرد.

وی کل شکایات وارده به بازرسی را در سال ۹۲ و سه ماه اول سال جاری یک هزار و ۸۰ مورد عنوان کرد و گفت: این تعداد نسبت به سال ۹۱ معادل ۱۰ درصد کاهش داشته که این امر نشانگرعملکرد بهتر این سازمان است.

وی با بیان این که سازمان بازرسی به عنوان یکی از اعضای شورای نظارتی هر استان در کنار معاون برنامه ریزی استانداری، مدیرکل اطلاعات، دادستان کل استان و مدیرکل دیوان محاسبات استان برامور نظارت دارد افزود: در سال گذشته طی ۱۲ نشست این شورا ۲۲ مصوبه به تصویب و ۱۳ اقدام اثربخش از سوی این شورا انجام شده است. وی تهیه ۱۲ گزارش هشداردهنده و پیشگیرانه را از دیگر اقدامات این شورا برشمرد و مهم ترین این گزارشات پیشگیرانه را شامل جلوگیری از پرداخت غیرکارشناسانه ۴میلیارد تومان در یک معامله دولتی، تععین تکلیف یک شرکت توقیف شده، جلوگیری از واگذاری ۱۵۰ هکتار زمین به یک شرکت دولتی عنوان کرد.

عشقی درپاسخ به ایلنا در مورد نظارت بر نحوه ساخت و واگذاری مسکن مهر در استان مرکزی از وصول شکایات بسیاری از ساکنان و متقاضیان به بازرسی کل استان مرکزی وبررسی این شکایات خبر داد.

بازرس کل استان مرکزی با بیان این که نظارت در کشور ما بسیار ضعیف است و در جایگاه جهانی در این بخش کشور ما رتبه ۲۰۱۳ را در بین کشورها دارد، اجرای سنتی نظارت را در وقوع تخلفات مالی که این ایام شاهد آن بودیم را یکی از نقائص این محدودیت برشمرد و گفت: در این استان ۴۰۰ بازرس افتخاری که ۸۰ نفر از آنان به طور مستمر با این اداره کل همکاری می کنند و ۲۷ نفر نیروی انسانی پیمانی و رسمی مسوولیت بازرسی استان را برعهده دارند در حالی که فقط اگر بنا باشد عملکرد بانکها در استان نظارت شود این نیروها پاسخگو نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز