خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اراک در گفتگو با ایلنا:

هیچ عزمی برای تعیین تکلیف پروژه ۵۵ متری در شورا وجود ندارد

کد خبر : ۱۵۰۸۶۰

هیچ عزمی برای تعیین تکلیف پروژه ۵۵ متری در شورای دوره چهارم دیده نمی‌شود و همچنان اختلاف نظرها باعثبلاتکلیفی حدود ۲۰۰۰ ملک واقع در مسیرطرح شده است.

اراک - ایلنا: هیچ عزمی برای تعیین تکلیف پروژه۵۵ متری درشورای دوره چهارم دیده نمی‌شود وهمچنان اختلاف نظر‌ها باعثبلاتکلیفی حدود ۲۰۰۰ ملک واقع درمسیرطرح شده است.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر اراک در گفتگو با خبرنگار ایلنا در اراک ضمن تاکید بر این مطلب افزود: شهرداری که بالا‌ترین رقم بودجه‌اش در سال آینده حدود ۳۰۰ میلیارد تومان و به قیمت فروش شهر برای احداثچند تقاطع غیر همسطح بوده که برخی از آن‌ها نیز در اولویت نیاز‌ها و پروژه‌های عمرانی قرار نداشته‌اند. چگونه توانایی تملک املاکی به ارزش مجموعا حدود ۳یا ۴ هزار میلیارد تومان را دارد که حدود ۱۲سال است به دلیل قرار گرفتن روی محدوده خط قرمز، حق ساخت و ساز یا فروش املاک خود را ندارند.
مسعود آبایی تصریح کرد: از زمان تهیه و تصویب این طرح تاکنون چند شهردار بر کرسی شهرداری جلوس کردند و چند استاندار و معاون عمرانی آمدند و رفتند؟ چند سرمایه‌گذار برای اجرای آن اعلام آمادگی کردند، اما در‌‌ نهایت عطای آن را به لقایش بخشیدند؟ در طول این سال‌ها چه میزان اعتبار برای اجرای این پروژه اختصاص یافت و به جز تعداد بسیار کمی از این ۲۰۰۰ ملک، شهرداری چند پلاک را توانسته تملک کند؟ آیا زیرگذر جهاد تنها قطعهٔ اجرا شده از طرح ۵۵ متری نبود یا زمین آزاد بود و یا در تملک نهادهایی مانند شرکت نفت و سیلو و مظلوم‌تر از همه آموزش و پرورش بود و هنوز هم حق قانونی برخی از آن‌ها داده نشده است! همه این‌ها نشان دهنده این مطلب است که شهر اراک و شهرداری اراک یا امکان و اعتبار لازم برای اجرای آن را ندارد و یا در اجرا ابهام و اشکال وجود دارد.
وی با انتقاد از اینکه در طول این ۱۲ سال کمیسیون ماده ۵ با صد‌ها مصوبه قلم سیاه بر این طرح کشید افزود: آیا در این سال‌ها کاربری‌های فضای سبز در خیابان‌های خرم، شیرودی، رجایی و… با مصوبه این کمیسیون تغییر نیافت و با صد‌ها مورد فروش تراکم شهر را ویران نکردند؟
وی ادامه داد: شخصا به سبب سال‌ها فعالیت در حوزه ترافیک اعتقاد دارم اجرای پروژه ۵۵ متری نه تنها به لحاظ ترافیکی مشکلی را حل نخواهد کرد، بلکه سبب ایجاد مشکلات بیشتر و بزرگتری نیز خواهد شد.
آبایی اظهار داشت: مدافعان اجرای این طرح در شورای چهارم کسانی هستند که در زمان مسئولیت خود در گذشته و با توجیهات آن زمان مشاور، طرح را پذیرفته و درطرح جامع تفصیلی اراک خط قرمز آن را بر روی نقشه شهراراک ترسیم کردند، اما امروز بعد از گذشت ۱۲ سال هنوز نتوانسته‌اند آن را اجرایی و عملیاتی نمایند. سال‌هاست که بدون ارائه راهکار، فقط ۵۵ متری را واجب‌الاجرا می‌دانند. بنابراین باید به این افراد گفت اگر اعتقاد به اجرا دارید و توانایی و امکانات لازم را نیز در اختیار دارید شروع به کار کنید.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا در ادامه صحبت‌های خود گفت: همکاران محترم در شورای چهارم بدانید و بدانیم در چنین شرایطی مردم گرفتاری که سال‌هاست با واژه(فعلآ تامل شود) در مقابل درخواست‌هایشان مواجه هستند دیگر صبرشان تمام شده و منتظر اقدام عملی مسئولان هستند نه فقط حرف و شعار.
آبایی در پایان این گفتگو اظهار داشت: همکاران محترم بیایید قاطعانه بایستیم و از مسئولین شهر و استان و کشور بخواهیم که تکلیف این طرح را تا پایان همین سال ۹۲ مشخص کنند و صادقانه و شفاف با مردم صحبت کنند. بیایید با مشخص کردن سرانجام اجرا یا عدم اجرای این طرح، همچون گذشتگان آن را به دوره پنجم، ششم و… شورا‌ها واگذار نکنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز