خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی:

به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۳۳۲ نفر در استان مرکزی مبتلا به سرطان هستند

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۵۰۳

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی جمعیت مبتلایان به سرطان در استان مرکزی از هر ۱۰۰ هزار نفر ۱۸۰ مرد و ۱۵۲ زن اعلام کرد.

اراک - ایلنا: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی جمعیت مبتلایان به سرطان در استان مرکزی از هر ۱۰۰ هزار نفر ۱۸۰ مرد و ۱۵۲ زن اعلام کرد.
به گزارش خبرنگار ایلنا از اراک، بابک عشرتی در اولین روز از هفته سلامت در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: بر اساس گزارش‌های موجود در وزارت بهداشت و درمان در سال ۸۶ تعداد ۷۶۴ نفر در سال ۸۷ تعداد ۹۹۵ نفر و در سال ۸۸ با افرایش قابل توجه ۱۷۹۵ نفر است که این افزایش مربوط به تغییر شیوه کار در شناسایی بیماران بوده است.

وی با بیان اینکه روند مبتلایان سرطان در کشور و در استان مرکزی با شیب افزایشی در حال حرکت است تصریح کرد: در کنار بحثدرمان بیماران باید به دنبال راهکارهایی برای جلوگیری از افزایش شدید این شیب خط آماری بود که هر سال رو به بالا رفتن است. عشرتی با اشاره به اینکه هر ۱۰ سال موارد سرطان و تعداد مبتلایان دو برابر شده است و این خیلی مهم و نگران کننده است افزود: به جای اینکه برای سرطان وقت بگذاریم باید نیروهای را روی برنامه پیشگیری متمرکز کرد تا شیب خط را کند و رو به پایین هدایت نمود.

وی میانگین سن سرطان در استان مرکزی را حدود ۶۰ سال عنوان کرد و گفت: آنچه در این میان بسیار نگران کننده است، کاهش منحنی سن افراد مبتلاست. بطوریکه شروع سن به سی سال و پایین‌تر رسیده و اینکه سن مرگ مبتلایان در جوانی را شاهد هستیم بسیار دردناک است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی ۱۰ سرطان شایع در مردان و زنان استان را به ترتیب در آقایان پوست، معده، پروستات، مثانه، روده بزرگ، ریه، خون، اعصاب مرکزی، مغز و حنجره و در خانم‌ها سینه، پوست، روده بزرگ، معده، تخمدان، رحم، ریه، مثانه، تیروئید و انواع خون اعلام کرد و افزود: در استان مرکزی بر خلاف کشور سرطان ریه رتبه‌ای ندارد اما سرطان حلق و حنجره نسبت به کشور از رتبه بالاتری برخوردار است.
شایان ذکر است در پایان این نشست با توجه به اهمیت بحثپیشگیری و لزوم آموزش همگانی انجمن حمایت از بیماران سرطانی استان مرکزی آمادگی خود را برای انجام غربالگری سرطان پروستات در مردان در قسمت شهری و روستایی به شرط همکاری دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرد و بر اساس موافقت دو طرف مقرر شد تفاهم نامه‌ای بین دانشگاه علوم پزشکی و این انجمن جهت عملیاتی کردن طرح در هفته مبارزه با سرطان منعقد شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز