خبرگزاری کار ایران

با حضور استاندار مرکزی؛

بزرگترین واحد تولید گوگرد در پالایشگاه های کشور به بهره برداری رسید

کد خبر : ۱۳۹۰۰۳

بزرگترین واحد تولید گوگرد در پالایشگاه های کشور با ظرفیت ۷۰۰ تن در روز، چهارشنبه دوم بهمن ماه با حضور استاندار مرکزی و جمعی از مسئولان استان در شرکت پالایش نفت امام خمینی شازند به بهره برداری رسید.

بزرگ‌ترین واحد تولید گوگرد در پالایشگاه‌های کشور با ظرفیت ۷۰۰ تن در روز، چهارشنبه دوم بهمن ماه با حضور استاندار مرکزی و جمعی از مسئولان استان در شرکت پالایش نفت امام خمینی شازند به بهره برداری رسید.
به گزارش ایلنا این واحد همزمان با چهارمین روز از هفته هوای پاک به عنوان آخرین مرحله از اجرای طرح توسعه پالایشگاه امام خمینی شازند و با هدف کاهش موادآلاینده زیست محیطی راه اندازی شده است که در همین راستا ایستگاه سنجش آنلاین میزان آلایندگی واحدهای مختلف فعال در این پروژه نیز از دیگر طرح‌هایی بود که توسط استاندار مرکزی افتتاح شد.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت امام خمینی شازند در این مراسم، به اتمام کلیه مراحل مربوط به اجرای طرح توسعه پالایشگاه اشاره کرد و گفت: ارتقاء کیفیت محصولات تولیدی فعلی و آینده به استانداردهای یورو ۵، کاهش مواد آلاینده زیست محیطی، افزایش ظرفیت از ۱۷۰ هزار به ۲۵۰ هزار بشکه در روز و افزایش میزان تولید بنزین به ۱۶ میلیون لیتر در روز با استانداردهای یورو ۴ و ۵ از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح است.
شیرازی‌زاده با بیان اینکه این واحد تولید گوگرد ازجدید‌ترین و به روز‌ترین واحد‌ها در کشور است افزود: راه اندازی این واحد، نقش بسیار مهمی در کاهش آلاینده‌های زیست محیطی کلیه محصولات تولیدی دارد و در قالب اجرای طرح توسعه پالایشگاه که با سرمایه گذاری بیش از۴۰ هزار میلیارد ریال انجام شده ا ۷ واحد جدید با هدف کاهش آلاینده‌های زیست محیطی ایجاد وراه اندازی شده است.
وی استقرار سیستم یکپارچه مدیریت پسماند و انجام مطالعات و اجرای پروژه نصب آنالایزرهای آنلاین برروی خروجی سیستم تصفیه آب‌های آلوده را از جمله مهم‌ترین طرح‌ها و پروژه‌های زیست محیطی شرکت پالایش نفت امام خمینی شازند عنوان نمود و به دریافت گواهینامه صنعت سبز توسط این شرکت نیز شاره کرد.
در ادامه این مراسم استاندار مرکزی اجرای طرح توسعه پالایشگاه امام خمینی شازند را به عنوان یکی از افتخارات و دستاوردهای مهم در کشور و استان مرکزی دانست و گفت: باید از زحمات و تلاشهای چندین ساله همه دست اندرکاران و کار‌شناسان و متخصصین این شرکت برای اجرای این طرح قدردانی ویژه نمود که امروز با افتتاح بزرگ‌ترین واحد تولید گوگرد در کشور، آخرین مرحله این طرح به اتمام رسید.
محمدحسین مقیمی با اشاره به ماده ۳۲ قانون برنامه چهارم وپنجم توسعه کشور در خصوص ضرورت اجرای طرح‌ها و پروژه‌های دارای توجیه فنی و زیست محیطی تصریح کرد: تمامی طرح‌های عمرانی، اقتصادی و اجرایی قبل از تصویب باید توجیه فنی، اقتصادی و به ویژه زیست‌محیطی داشته باشندکه خوشبختانه این موضوع درسالهای اخیر مورد توجه واحدهای صنعتی قرار گرفته است.
وی با تاکید بر اینکه باید شرایطی را فراهم کرد تا آلودگی شهر اراک در یک برنامه زمانبندی خاص به حدی برسد که نگرانی و مشکلات مردم رفع شود افزود: عمده مشکل ما مربوط به طرح‌هایی است که در دوره‌های قبل بدون توجه به توجیه زیست‌محیطی اجرایی شده است که طبق قانون باید برای رفع آلایندگی این طرح‌ها و به حد مجاز رساندن آلایندگی آن‌ها برنامه‌ریزی و اقدامات مؤثری انجام شود.
مقیمی اظهار داشت: از این پس هر ۱۵ روز یک بار جلسه ستاد کاهش آلودگی هوای شهر اراک را به صورت منظم برگزار می‌کنیم و مدیران مربوطه در این جلسات گزارشات و اقداماتی که باید انجام شود و تا کنون انجاکم شده را ارائه خواهند داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز