خبرگزاری کار ایران

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان:

40 درصد از میزان کمبود دارو در استان مرکزی برطرف شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۱۶۰۰

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با بیان اینکه کمبود دارو در استان مرکزی با پیگیری‌های این دانشگاه رفع شد، گفت: کمبود دارو در استان به میزان 40 درصد برطرف شده ولی به این منظور نیست که به نقطه رضایت بخشی رسیده‌ایم و کمبود دارو به طور کامل برطرف شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس علیمرادیان افزود: یکی از دلایل کمبود برخی اقلام دارویی، فقدان ذخیره استراتژیک و شرکت توزیع سراسری دارو است. هر چند شرکتهای خصوصی و دولتی در استان در حال توزیع دارو هستند، اما این شرکت ها نیاز استان را برطرف نمی‌کنند و داروخانه‌ها ناچار به سهمیه‌بندی برخی اقلام دارویی هستند.

وی ادامه داد: این معاونت در تلاش است تا محل توزیع ذخیره دارو و همچنین شرکتهای توزیع را در استان هر چه سریعتر راه اندازی کند. تلاش‌ها برای رفع کمبود دارویی ادامه دارد و اکنون تولیدکنندگان 3 برابر ظرفیت، دارو وارد بازار مصرف می‌کنند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در خصوص چگونگی محاسبه سهمیه دارویی در هر استان، اظهار داشت: سهمیه دارویی هر استان بر اساس جمعیت سنجیده می‌شود که این شاخص برای استان مرکزی 1.5 تا 2 درصد تعیین شده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز