خبرگزاری کار ایران

استاندار مرکزی در کارگروه کاهش آلودگی هوای شهر اراک:

مردم و دستگاه‌ها فعالیت‌هایشان را با محیط‌زیست هماهنگ کنند

کد خبر : ۱۲۷۵۳۲

باید همه مردم و دستگاه‌ها فعالیت‌هایشان را با محیط زیست هماهنگ کرده و با اخذ مجوز زیست محیطی حرفه‌شان را آغاز کنند و در اجرای مصوبات کاهش آلودگی هوا با دولت همراه باشند.

اراک - ایلنا: باید دقت کنیم مصوبات دولت در کاهش آلودگی هوا اجرایی شود ۵ سال است قرار است هزار هکتار درخت در شهر اراک بکاریم یکی هم کاشته‌ایم؟ چند تا زیر گذر و روگذر زده‌ایم خیابان ۵۵ متری چه شد این‌ها فقط بخشی ازکارهای نشده است.
به گزارش ایلنا استاندار مرکزی در ششمین جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای شهر اراک که دومین جلسه در این دولت است با بیان این مطالب گفت: طبق قانون هرکاری که در کشور می‌خواهد انجام شود باید توجیه زیست محیطی داشته باشد. باید همه مردم و دستگاه‌ها فعالیت‌هایشان را با محیط زیست هماهنگ کرده و با اخذ مجوز زیست محیطی حرفه‌شان را آغاز کنند و در اجرای مصوبات کاهش آلودگی هوا با دولت همراه باشند.
مقیمی با بیان اینکه بحثآلودگی هوا از اهم مطالب در دولت است و رئیس جمهور روی آن تاکید دارند تصریح کرد به لحاظ اهمیت موضوع تشکیل هر دو هفته یک بار این کار گروه را در دستور جلسه قرار داده‌ایم تا به بخش بخش مصوبات تا رسیدن به هوای پاک ادامه دهیم.
وی با بیان اینکه بحثآلاینده‌ها فقط به صنایع و یک یا دو صنعت بزرگ بر نمی‌گردد و باید به همه زوایای آلاینده‌ها پرداخت تصریح کرد: بخش حمل و نقل درون شهری، ترافیک و فضای سبز موضوعات مهم شهریست که هرچه ازدستمان برمی آید با همت جمعی باید درآن بکوشیم و جلسات کارگروه را درسه مبحثآلاینده‌های صنعتی، تجاری کارگاهی و خانگی و بخش‌های شهری دنبال کنیم.
به گزارش ایلنا در این جلسه انصاری مدیر کل محیط زیست استان در گزارشی از وضعیت هوای اراک در سال جاری تعداد روزهای آلوده را با دو رابر افزایش نسبت به سال گذشته ۹۱ روز عنوان کرد.
زندوکیلی معاون عمرانی استانداری نیز در رابطه با لزوم افزایش سهمیه گاز نیروگاه که در این روز‌ها با کاهش سهمیه و سوزاندن مازوت غیر استاندارد بر شدت آلودگی هوای اراک افزوده تصریح کرد: در حالی که در کشور پالایشگاه‌ها برای تولید بنزین صادراتی از سوخت گاز استفاده می‌کنند باید دید کدام در اولویت است. تولید برق نیروگاه‌ها با سوخت گاز یا صادرات بنزین وزارت نیرو و شرکت ملی گاز در این رابطه باید طرف مردم و سلامت آن‌ها را داشته باشند.
بر اساس این گزارش ششمین کار گروه کاهش آلودگی هوا با پنج مصوبه خارج شدن پایانه‌های بار از داخل شهر اراک، جانمایی مکان مناسب برای پایانه‌ها و خروج مشاغل مزاحم، تسریع در خروج خودرو‌های فرسوده، تعیین وضعیت هزار هکتار درخت کاری، ساماندهی باغات در شهر سنجان و مطالعه برای ایجاد خط ریلی مترو در شهر اراک به پایان رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز