خبرگزاری کار ایران

بهره‌مندی 137 روستای استان مرکزی از منابع آب پایدار با اجرای 3 طرح بزرگ آبرسانی

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۷۱۷۶

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: در حال حاضر و از میان 235 طرح آبرسانی شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی، اجرای 3 طرح بزرگ آب‌رسانی روستایی در دست اقدام است که با تکمیل آنها 137 روستای استان مرکزی از آب آشامیدنی پایدار بهره مند می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منوچهر شجاعی افزود: مهم‌ترین طرح‌های آب و فاضلاب در بخش روستایی از نظر جمعیتی و اعتباری، شامل آبرسانی به 36 روستای حوزه کمال صالح شازند، آبرسانی به 34 روستای حوزه شمال اراک و آبرسانی به 67 روستای استان بر اساس تفاهم نامه منعقده شده بین وزارت نیرو و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) است.

وی با بیان اینکه احداث تصفیه خانه آب شهر فرمهین و اجرای خطوط انتقال آب چاه‌های کرهرود به اراک از مهمترین طرح‌های آبرسانی در این شهرها است، ادامه داد: 14 روستا نیز دارای مشکل کمبود آب هستند که با اجرای پروژه‌هایی که در دست اجراست، مشکل آب 4 روستا به زودی برطرف خواهد شد.

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی اظهار داشت: در تابستان گذشته 130 روستا و همچنین شهر تفرش با تنش آبی مواجه بودند که از این تعداد 48 روستا با تانکرهای سیار آبرسانی می‌شدند.

شجاعی تصریح کرد: با اجرای طرح آب‌رسانی اضطراری به شهر تفرش از چشمه هفتیان توسط شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی، تنش آبی شهر تفرش برطرف شد و با اجرای برخی از اقدامات عمرانی در روستاها 48 روستایی که با تانکرهای سیار آبرسانی می‌شدند، اکنون به 20 روستا کاهش یافته است.

وی خصوص آب‌رسانی سیار به 20 روستای استان نیز بیان داشت: از این تعداد 6 روستا با مشکل کیفی آب مواجه هستند که با عملیات اجرایی آبرسانی به روستاهای شمال اراک مشکل کیفی آب این روستاها برطرف می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز