خبرگزاری کار ایران

نماینده کارگران انبار محصولات پتروشیمی شازند خبر داد:

اخلال در بازنشستگی کارگران شازند به‌دلیل درج نادرست عنوان شغلی

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۰۳۸

«شرکت‌های پیمانکاری در سال‌های گذشته، لیست بیمه کارگران را ناقص رد کرده‌اند به گونه‌ای که عنوان شغلی بسیاری از کارگران عمدا یا سهوا اشتباه درج شده است / این مشکل برای نزدیک به هزار نفر از کارگران اتفاق افتاده و به یک معضل جدی در پتروشیمی شازند تبدیل شده است.»

رئیس انجمن صنفی کارگران انبار محصولات پتروشیمی شازند از درج اشتباه عنوان شغلی تعداد زیادی از کارگران پیمانی این شرکت پتروشیمی در لیست بیمه تامین اجتماعی که به اختلال در بازنشستگی‌ این کارگران منجر شده است خبر داد.

«غلامحسین صفرآبادی» در این باره به ایلنا گفت: شرکت‌های پیمانکاری در سال‌های گذشته، لیست بیمه کارگران را ناقص رد کرده‌اند به گونه‌ای که عنوان شغلی بسیاری از کارگران عمدا یا سهوا اشتباه درج شده است.

وی ادامه داد: موارد متعددی اتفاق افتاده است که کارگران «جوشکار» پتروشیمی شازند یا سایر کارگرانی که مطابق قانون، حرفه‌شان مشمول مزایا و تسهیلات «مشاغل سخت و زیان‌آور» قرار می‌گیرد زمانی که برای بازنشستگی به تامین اجتماعی مراجعه کرده‌اند، متوجه شده‌اند عنوان شغلی‌ شان در لیست بیمه اشتباه درج شده یا اساسا درج نشده است.

این فعال صنفی بیان کرد: کارگرانی که مشمول قانون مشاغل سخت و زیان آور قرار می‌گیرند بعد از ۲۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه بازنشسته می شوند و در صورتی که عنوان شغلی شان در لیست بیمه اشتباه درج شود یا درج نشود برای بازنشستگی به مشکل بر می خورند.

به گفته صفرآبادی، این مشکل نه برای ۱۰ نفر یا ۲۰ نفر بلکه برای نزدیک به هزار نفر از کارگران اتفاق افتاده و به یک معضل جدی در پتروشیمی شازند تبدیل شده است.

وی در ادامه با اشاره به قراردادهای کوتاه مدتی که شرکت های پیمانکاری با کارگران منعقد می کنند افزود: با بسیاری از کارگران پیمانی پتروشیمی شازند که بیش از ۱۵ سال سابقه کاری دارند قراردادهای موقت ۳ ماهه منعقد می‌شود که امنیت شغلی شان را به خطر می‌اندازد.

این فعال صنفی در پایان با انتقاد از پیمانکاران که میان کارگر و کارفرما واسطه‌گری می‌کنند تصریح کرد: شرکت‌های پیمانکاری که به صورت قارچ گونه در کشور رشد کرده‌اند بخشی از درآمد کارگران را می‌بلعند و با ایجاد نارضایتی میان کارگران به کاهش بهره وری شرکت کارفرما منجر می‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز