خبرگزاری کار ایران

سرپرست اورژانس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی خبر داد؛

افزایش 35 درصدی مأموریت‌های اورژانسی بیماران تنفسی در استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۳۱۰۶

سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: مأموریت‌های اورژانس استان مرکزی برای امدادرسانی به مشکلات بیماران تنفسی، در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 35 درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد پروهان افزود: مأموریت‌های اورژانس استان مرکزی برای بیماران تنفسی، در نیمه نخست سال گذشته 2288 مورد ثبت شده است، اما آمار این حوزه در نیمه نخست سال جاری 3553 مورد به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: در آمار نیمه نخست سال جاری اورژانس استان مرکزی، 26 مورد مرگ ناشی از مشکلات تنفسی ثبت شده است، در حالیکه شاخص آماری این حوزه در مدت مشابه سال گذشته 7 مورد مرگ را به ثبت رسانده است.

سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی اظهار داشت: در بازه زمانی ابتدای سال جاری تاکنون 415 بیمار تنفسی زیر 16 سال به علت مشکلات تنفسی توسط اورژانس 115 به شکل سرپایی معالجه شدند، در حالیکه در مدت مشابه سال گذشته برای این شاخص آماری 242 نفر از این گروه سنی در استان گزارش شده است.

پروهان تصریح کرد: همچنین در این بازه زمانی 39 بیمار تنفسی زیر 16 سال به دلیل اختلالات حاد تنفسی در مراکز درمانی استان مرکزی بستری شدند، اما این آمار در مدت مشابه سال گذشته 13 نفر بوده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز