خبرگزاری کار ایران

در سال جاری ؛

477 تن کالا از استان مرکزی به خارج کشور صادر شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۲۴۷۹

مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 477 تن انواع کالاهای غیرنفتی به ارزش 371 میلیون و 123 هزار دلار از گمرکات استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسماعیل حسینی افزود: صادرات این کالاها از استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 7 درصد و از نظر ارزشی 99 درصد افزایش یافته‌ است.

وی ادامه داد: انواع هیدروکربورها، پلی اتیلن‌های سنگین و سبک، شمش آلومینیوم، مواد غذایی و نوشیدنی‌ها، مصنوعات پلاستیکی و یکبار مصرف، مصنوعات شیشه‌ای و بلورجات، مقاطع فولادی، دستمال کاغذی، کاشی و سرامیک از جمله عمده کالاهای صادر شده در این مدت از گمرکات استان مرکزی به خارج از کشور بوده و به مقصد 80 کشور جهان صادر شده است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی اظهار داشت: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون 42 تن انواع کالا به ارزش 155 میلیون و 481 هزار و 176 دلار از گمرکات استان مرکزی به استان مرکزی وارد شد.

حسینی تصریح کرد: واردات این کالاها به استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 4 درصد و از نظر ارزشی 67 درصد افزایش یافته‌ است.

وی بیان داشت: مواد اولیه تولید پوشک، پاکت و آبمیوه، ماشین آلات، اجزا و قطعات، اسانس خوراکی، مواد اولیه خوراکی، موز سبز، مفتول فولادی و کویل آلومینیوم از جمله عمده کالاهای وارد شده به استان مرکزی در این مدت بوده‌ و این کالاها از 41 کشور جهان به این استان وارد شده‌ است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی تأکید کرد: در این بازه زمانی  318 پرونده قاچاق کالا به ارزش 478 میلیارد و 842 میلیون و 80 هزار ریال در گمرکات استان مرکزی تشکیل شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته این پرونده‌ها از نظر تعداد 48 درصد و از نظر ارزش 212 درصد افزایش یافته‌ است.

حسینی ابراز داشت: در 4 ماه نخست سال جاری گمرکات استان مرکزی 723 میلیارد و 767 میلیون و 645 هزار ریال درآمد ملی و استانی کسب کرد که این میزان درآمدها نسبت به مدت مشابه سال گذشته 186 درصد افزایش یافته‌ است. 

وی اضافه کرد: همچنین در این مدت میزان درآمد مالیات بر ارزش افزوده گمرکات استان مرکزی 499 میلیارد و 429 میلیون و 79 هزار ریال بود که این میزان نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 83 درصد افزایش داشته‌ است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز