خبرگزاری کار ایران

کشت کلزا و گلرنگ در 100 هزار هکتار از اراضی دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۸۰۵۸

رئیس پژوهشکده امنیت غذایی و دبیرخانه کنسرسیوم غذا و امنیت غذایی دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی گفت: 100 هزار هکتار از اراضی این دانشگاه به کشت کلزا و گلرنگ‌ اختصاص یافته که ارزش سطح زیر کشت این محصولات معادل 23 میلیارد ریال است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، افشین اسماعیلی‌فر افزود: این میزان سطح زیر کشت کلزا و گلرنگ در گستره واحدهای دانشگاهی اراک، ساوه، نراق، تفرش، دلیجان، کمیجان و فراهان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به این موضوع و نظر به اهمیت استراتژیک دانه‌های روغنی و با هدف بهره‌برداری از توانمندی و پتانسیل‌های دانشگاه آزاد اسلامی، کشت کلزا و گلرنگ در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس پژوهشکده امنیت غذایی و دبیرخانه کنسرسیوم غذا و امنیت غذایی دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی اظهار داشت: کشت دانه‌های روغنی علاوه بر اهمیت اقتصادی در بحث تحقیقی و  ترویجی این محصولات نیز نقش موثری دارد.

اسماعیلی‌فر با بیان اینکه کشورهای توسعه یافته برای تامین نیاز خود سعی بر سرمایه‌گذاری و تقویت تولید داخلی دارند، تصریح کرد: تولید دانه‌های روغنی اهمیت بسیار بالایی در امنیت غذایی دارد و همواره جزء اولویت‌ دولت‌ها قرار داشته است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز