خبرگزاری کار ایران

تدوین 2 طرح برای کاهش آلودگی هوای اراک

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۰۱۵۷

رئیس مرکز پایش کیفیت هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: تدوین 2 طرح تأثیرگذار به منظور کاهش آلاینده‌های هوا و انجام اقدامات تکلیفی در راستای مهار آلودگی های زیستی در کلانشهر اراک نهایی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا محرابیان افزود: یکی از این طرح ها تدوین سیاهه انتشار است که از سوی دانشگاه علم و صنعت ایران در راستای مشخص شدن سهم آلودگی صنایع مختلف به تفکیک نوع آلایندگی تا شعاع 30 کیلومتری اراک گردآوری شده و به‌زودی اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: طرح دوم نیز شامل بروزرسانی بندهای تکلیفی طرح جامع کاهش آلودگی هوا بر مبنای اطلاعات پایه سال 96 است که با همراهی پژوهشکده و توسعه پایدار سازمان حفاظت محیط زیست تهیه شده و نقشه راه برای بخش‌های مختلف در خصوص پیشگیری و مهار آلایندگی هوای اراک است.

رئیس مرکز پایش کیفیت هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اظهار داشت: طرح سیاهه انتشار مورد تأیید سازمان محیط زیست کشور قرار گرفته، اما هنوز برای اجرا تحویل محیط زیست استان مرکزی نشده است و طرح دوم نیز در حوزه محتوای عملیاتی و راهبردهای تکلیفی به پایان رسیده و در انتظار تأیید کارگروه کاهش آلودگی هوای این استان است.

محرابیان تصریح کرد: پیش‌بینی شده مراحل اجرایی هر 2 طرح از نیمه دوم سال 1400 کلید بخورد و با اجرای آن‌ها شاخص‌های آلایندگی این کلانشهر که در طیف قابل ملاحظه‌ای از سال عامل افت کیفیت هوا می‌شود کاهش یافته و مردم از هوای بهتری برای زندگی و تنفس بهره‌مند شوند.

وی بیان داشت: اراک یکی از 8 کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون بیش از 20 روز ناسالم را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز