خبرگزاری کار ایران

در مجمع عمومی عادی سالیانه اعلام شد؛

تقسیم سود 2800 ریالی شرکت معدنی املاح ایران در سال 1400

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۸۱۷۸

دارندگان سهام شرکت معدنی املاح ایران (سهامی عام) مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت را جهت رسیدگی به صورت‌های مالی و عملکرد شرکت برای سال مالی منتهی به 30/12/1399 تشکیل دادند.

به گزارش ایلنا، دارندگان 78/99 درصد سهام شرکت معدنی املاح ایران (سهامی عام) ساعت 10 سه شنبه مورخ 1400/2/21 مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت را جهت رسیدگی به صورتهای مالی و عملکرد شرکت برای سال مالی منتهی به 99/12/30 تشکیل دادند.

تقسیم سود 2800 ریالی شرکت معدنی املاح ایران در سال 1400

محمدرضا درخشنده بعنوان رئیس، غالمعلی اکوان و عباس حسنی کبوترخانی به عنوان ناظرین و هوشنگ فرجی به عنوان دبیر هیئت رئیسه مجمع عمومی را تشکیل دادند. مجمع عمومی پس از استماع گزارش هیئت مدیره و اظهار نظر بازرس قانونی به شرح زیر اتخاذ تصمیم نمود:

1- صورتهای مالی به شرح پیشنهادی هیئت مدیره تصویب گردید.

2- برای هر سهم مبلغ 2800 ریال سود تخصیص یافت..

3- موسسه حسابرسی کاربرد تحقیق به عنوان حسابرس و بازرس قانونی اصلی، موسسه حسابرسی هوشیار ممیز بعنوان حسابرس و بازرس علی البدل و روزنامه اطالعات به عنوان روزنامه کثیراالنتشار شرکت در سال مالی جاری انتخاب شدند.

4- اعضای هیات مدیره حقوقی برای مدت دو سال انتخاب شدند.

تاریخچه شرکت

شرکت معدنی املاح ایران (شاملا) به عنوان یکی از شرکت های تابعه تاصیکو وابسته به شستا با داشتن 5 واحد تولیدی و سه طرح توسعه در حال اجرا، بزرگترین تولیدکننده سولفات سدیم و نمک تصفیه در ایران است که در سال 1363 با سرمایه ثابت ده میلیون ریال تاسیس و به ثبت رسیده است.

موضوع فعالیت شرکت معدنی املاح ایران،اکتشاف، استخراج و فرآوری املاح مختلف معدنی بالاخص سولفات سدیم است که در سال 1364 با واگذاری 51 درصد سهام شرکت بنام شرکت خدمات توسعه معادن ایران وابسته به وزارت معادن و فلزات سابق فعالیت‌اش آغاز شد.

در سال 1374 شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تغییر و در سال 1375 با نماد شاملا وارد  بورس اوراق بهادار شد.

محصول استراتژیک پودر سولفات سدیم اصلی ترین ماده اولیه پودرهای شوینده است  و در تولید محصولات پایین دستی مانند شیشه ساختمانی، صنایع نساجی، دارویی، رنگرزی، کاغذ و خوراک دام کاربرد دارد. بیش از 87 درصد از نیاز کشور به پودر سولفات سدیم از طریق این شرکت تامین می‌شود.

محصول نمک خوراکی این شرکت با نام‌های تجاری تابان، شما و پرند، در انواع بسته بندی فله و خانوار به بازار عرضه می‌شود.

این شرکت برای انواع نمک‌های تولیدی خود دارای پروانه استاندارد از سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران و پروانه ساخت از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

آزمایشگاه نمک تصفیه این شرکت دارای مجوز آکرودیته از سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران و مجوز آزمایشگاه همکار از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در زمینه کنترل کیفی نمک است.

شرکت معدنی املاح ایران توجه به محیط زیست پایدار و ایجاد توازن مطلوب بین ظرفیت های تولید و محیط زیست را در دستور کار خود قرارداده است و تحقیقات علمی را در آزمون عمل به کار گرفته است تا چرخ عظیم صنعت با اندیشه سبز به چرخش درآید.

این شرکت در کنار فعالیت های صنعتی، معدنی و نقش تاثیرگذار در حوزه خودکفایی کشور و رونق اقتصادی، نگاه ویژه ای به مسئولیت های اجتماعی داشته تا با فعالیت در این حوزه در عمران، آبادانی و توسعه فرهنگی و اجتماعی نقش آفرینی کند. در این راستا اقدامات موثر در زمینه پیشگیری و مقابله با ویروس کوید 19 صورت گرفته است.

یادداشت مدیرعامل

فعالیت¬های تولیدی شرکت معدنی املاح ایران در دو زمینه سولفات سدیم و نمک خوراکی می¬باشد و به زودی با بهره برداری از سه پروژه در دست اجرای شرکت در سال جاری محصولات جدید سولفات پتاسیم با ظرفیت سالانه 40 هزار تن و کلریدکلسیم با ظرفیت سالانه 20 هزار تن به سبد محصولات شرکت اضافه و ظرفیت تولید نمک تصفیه خوراکی دو برابر خواهد شد.

با توجه به نیاز داخلی و حجم واردات سولفات پتاسیم، احداث کارخانه‌های سولفات پتاسیم و کلراید کلسیم دو پروژه‌ی در حال اجرای شرکت هستند که به دلیل تحریم‌ها امکان استفاده از تجهیزات خارجی این پروژه فراهم نبوده است، با تشکیل تیم‌های مهندسی در شرکت و استفاده از توان فنی و مهندسی در داخل کشور، تمام تجهیزات را در کشور می‌سازیم و در حال حاضر بخش‌های از این تجهیزات درکارخانه‌های این شرکت توسط نیروهای فنی معدنی املاح ایران در حال ساخت است.

طرح توسعه احداث کارخانه تولید نمک تبلور مجدد با هدف افزایش ظرفیت تولید نمک به میزان 40 هزارتن در سال جهت مصارف خانوار و مواد غذایی یکی دیگر از پروژه های در حال اجرای شرکت در محل مجتمع تولیدی گرمسار است که به زودی افتتاح می‌شود.

عرضه سولفات سدیم در بورس کالا از اهم دستاوردهای شرکت در سال 1399 بوده است. ظرفیت اسمی تولید سولفات سدیم شرکت معادل 107،000 تن در سال می‌باشد که با افزایش بهره وری نیروی کار و سرمایه با ظرفیت تولید عملی بالغ بر 185،000 تن در حال فعالیت می‌باشد.

ظرفیت اسمی تولید نمک شرکت معادل 65،000 تن در سال است که به موجب تلاش و کوشش شبانه روزی پرسنل شرکت با وجود شیوع بیماری کرونا، تولید واقعی این محصول در سال 1399 معادل 80،000 تن بوده است .

مجموع درآمدهای شرکت در سال مالی 1399 با رشد 36 درصدی نسبت به سال 1398 برابر مبلغ  3962 میلیارد ریال بوده است.

صادرات شرکت به کشورهای عراق، روسیه، آذربایجان، افغانستان، ارمنستان، قزقزستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز در سال 1399 با رشد ۱۰۱ درصدی نسبت به سال قبل ۱۸۲ میلیارد ریال بوده است.

سود عملیاتی شرکت با رشد ۲۸ درصدی به ۲۳۸۷ میلیارد ریال و سود خالص شرکت با رشد ۳۳ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۸ به مبلغ  ۲۴۰۱ میلیارد ریال رسیده است.

این شرکت توانایی صادرات و ارائه خدمات فنی و مهندسی در حوزه ساخت کارخانجات املاح معدنی را دارد.

اهم دستاوردهای کلیدی سال 1399:

•    عرضه سولفات سدیم در بورس کالا

•    بومی سازی پروژه های در حال اجرای شرکت

•    صادرات به کشورهای عراق، روسیه، آذربایجان، افغانستان، ارمنستان، قزاقستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس

•    مطالعه و بررسی استحصال ید در استان گلستان

•    بهره برداری از معدن نمک تخت رستم

•    افزایش 101 درصدی صادرات در سال 1399 نسبت به سال 1398

•    افزایش 36 درصدی وجه نقد حاصل از عملیات در سال 1399 نسبت به سال 1398

 

تقسیم سود 2800 ریالی شرکت معدنی املاح ایران در سال 1400

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز