خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند:

۸۱ هکتار از اراضی ملی دماوند از ید متصرفان خارج شد

asdasd
کد خبر : ۹۹۲۵۲۶

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند اعلام کرد: با هدف حفظ انفال و عرصه های ملی، از ابتدای سال جاری تاکنون 81 هکتار از اراضی ملی این شهرستان رفع تصرف و از ید متصرفان خارج شده است.

به گزارش ایلنا،  جمشید جویباری با اعلام این خبر افزود: حدود 55 هکتار از این اراضی در اجرای 17 فقره حکم قطعیت یافته قضائی و حدود 25 هکتار دیگر این اراضی در راستای اجرای 62 فقره تبصره ذیل ماده 55 قانون حفاظت از جنگل ها و مراتع و با دستور و هماهنگی مقام قضائی بازپس گیری و به دولت بازگردانده شده است.

وی ادامه داد: تمامی رفع تصرفات با حضور عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان دماوند و همکاری نیروی انتظامی انجام شده و کلیه دیوار کشی ها، فنس کشی ها و مستحدثات ایجاد شده بر روی این اراضی مورد تخریب قرار گرفته است.

این مسئول منابع طبیعی شهرستان دماوند اظهار داشت: در بحث صیانت و حفاظت از جنگل ها، مراتع و عرصه های ملی لازم است تا آحاد جامعه اعم از مسئولان، مردم، کشاورزان و دوستداران طبیعت، منابع طبیعی را در این خصوص یاری کنند.

جویباری منابع طبیعی را به عنوان بارزترین مصادیق انفال و از سرمایه های اساسی و غیرقابل افزایش کشور دانست و تأکید کرد: با توجه به اهمیت حفظ عرصه های منابع طبیعی هرگونه تعدی به این عرصه ها جرم تلقی شده و نسبت به ان اقدام قانونی صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه یکی از وظایف اصلی مجموعه منابع طبیعی حفظ عرصه های ملی است خاطر نشان کرد: در این خصوص بدون هیچ اغماضی با افراد سودجو و فرصت طلب برخورد قانونی به عمل خواهد آمد. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران، این مقام مسئول از عموم مردم درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف در اراضی ملی مراتب را فوراً از طریق سامانه 1504 به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز