خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری پاکدشت:

احداث ۱۱۰۰ سازه آبخیزداری در پاکدشت مانع بزرگی برای وقوع سیل‌های مخرب شده است

asdasd
کد خبر : ۹۴۲۸۳۷

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاکدشت گفت: با توجه به سیل خیز بودن این شهرستان عملیات آبخیزداری که طی سال های گذشته در حوزه های آبخیز این شهرستان با احداث ۱۱۰۰ سازه و با ظرفیت ذخیره سازی ۳ میلیون مترمکعب سیلاب به مرحله اجرا درآمده، مانع بزرگی برای وقوع سیل های مخرب در طول این سال ها بوده است.

به گزارش ایلنا، علی گلستانی با بیان اینکه عملیات آبخیزداری در قالب اقدامات مکانیکی شامل احداث بندهای خاکی، سنگی- ملاتی، سنگی- گابیونی، خشکه چین و بندسار انجام شده است، گفت: این اقدامات در شش حوزه آبخیز اصلی شامل حوزه های آبخیز توچال، سیاه چشمه، مارچشمه، چندآب، لات شور و پاچالک که همگی از لحاظ مشرف بودن به شهرستان و سیل خیزی از حساسیت و اهمیت خاصی برخوردار هستند اجرائی شده که تاکنون نقش بسزایی در کنترل سیل و رسوب ایفا کرده اند.

وی به بارش های سیل آسای بهار ۹۸ و ابتدای سال جاری اشاره و اظهار کرد: سازه های آبخیزداری احداث شده توانستند با کنترل سیلاب ها، از وارد شدن خسارات احتمالی به مناطق پائین دست جلوگیری کنند.

این مسئول منابع طبیعی شهرستان پاکدشت درباره دیگر کارکردهای اقدامات آبخیزداری گفت: اقدامات آبخیزداری عاملی موثر و کارآمد برای نگهداشت آب و تقویت سفره های آب زیرزمینی به شمار می آید که رونق اقتصادی را به همراه دارد و زمینه را برای پایداری محیط طبیعی و توسعه پایدار فراهم می کند.

به گزارش سایت سازمان جنگل ها گلستانی بر تداوم اجرای پروژه های آبخیزداری در سطح شهرستان پاکدشت تأکید و اظهارکرد: با توجه به شرایط حساس و تغییرات اقلیمی و بارش های یکباره و خطرات سیلاب که چندین بار در این شهرستان به وقوع پیوسته است، تداوم اجرای پروژه های آبخیزداری ضرورتی اجتناب ناپذیر است که خوشبختانه در این خصوص و برای تحقق این مهم اعتبارات صندوق توسعه ملی به کمک آمده است و طی دو سال گذشته شاهد اقدامات خوب و موثری در اجرای پروژه های آبخیزداری بوده ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز