خبرگزاری کار ایران

ابتکار:

سازمان حفاظت محیط زیست باید استقلال خود را حفظ کند

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۳۸۴

یکی از مولفه‌های توسعه این است که سازمان حفاظت محیط زیست دستگاهی محوری باشد و استقلال خود را حفظ کند، زیرا در غیر این صورت نمی‌تواند؛ وظایف نظارتی خود را به درستی انجام دهد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سازمان حفاظت محیط زیست از نظر علمی و منطقی باید بتواند استقلال خود را نسبت به دیگر دستگاه‌ها حفظ کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معصومه ابتکار در حاشیه اختتامیه چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست در مورد مصوبه دولت برای حل مشکل ریزگرد‌ها گفت: این مصوبه امروز یا فردا ابلاغ می‌شود و اعتبار آن نیز برای سال ۹۳ و ۹۴ تامین خواهد شد.

وی افزود: ‌علاوه بر پیگیری این مصوبات و برگزاری جلسات ستاد مقابله با گرد و غبار فعالیت‌های بین‌المللی نیز پیگیری می‌شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: در این زمینه تفاهم‌نامه‌های خوبی با دستگاه‌های مختلف شده، همچنین همکاری‌های مناسبی نیز در بخش علمی با دانشگاه‌ها داریم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: یکی از مولفه‌های توسعه این است که سازمان حفاظت محیط زیست دستگاهی محوری باشد و استقلال خود را حفظ کند، زیرا در غیر این صورت نمی‌تواند؛ وظایف نظارتی خود را به درستی انجام دهد.

وی ادامه داد: در تمام دنیا نیز دستگاه متولی محیط زیست از دیگر دستگاه‌ها مستقل است، زیرا باید در دستگاه‌هایی همچون وزارت نیرو، وزارت نفت، وزارت جهاد کشاورزی و… نظارت کند.

معاون رئیس جمهور گفت: به جهت علمی و منطقی سازمان محیط زیست نمی‌تواند ذیل دستگاه دیگری باشد ۴۰ سال است که سازمان حفاظت محیط زیست مستقل است و زیر نظر رئیس جمهور اقدام می‌کند که این مساله بهترین ساز و کار برای استقلال و حفظ وظایف نظارتی سازمان حفاظت محیط زیست است.

ابتکار گفت: امیدواریم مجلس محترم نیز توجه لازم را به این سازمان داشته باشد و در بحثتامین بودجه ما را یاری کند زیرا بر خلاف تصورات و برخی صحبت‌ها بودجه این سازمان در برابر دیگر دستگاه‌ها بسیار ناچیز است.

وی ادامه داد: ما از مجلس برای تجهیز سازمان به دستگاه‌های پایش و نظارت درخواست ۶۰ میلیارد بودجه کرده بودیم که متاسفانه محقق نشد اما سازمان برای توانمند‌تر بودن به این گونه تجهیزات نیاز دارد.

ابتکار در ارتباط با وظایف وزارت نفت در زمینه ریزگردهای استان خوزستان گفت: بر اساس مصوبه دولت؛ وزارت نفت موظف است که مناطقی را که به دلیل فعالیت وزارت نفت دچار آسیب شده، بازسازی کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز