خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

نگاه سیاسی باید از مسائل محیط زیستی زدوده شود

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۳۳۶

زیست‌بوم‌های حساس و شکننده در کشور ما زیاد شده، شاید بخشی از آن را بشود، به گردن طبیعت انداخت، اما عمده این مشکلات به دلیل اقدامات ما است.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست اعلام کرد: طرح ایجاد بخش محیط زیستی برای واحدهای تولیدی بالای ۳۰ نفر در کمیسیون کشاورزی مجلس به تصویب رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس رجایی در اختتامیه چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست با اشاره به اینکه محیط زیست و مسائل آن امروز یک ضرورت است، گفت: زیست‌بوم‌های حساس و شکننده در کشور ما زیاد شده، شاید بخشی از آن را بشود، به گردن طبیعت انداخت، اما عمده این مشکلات به دلیل اقدامات ماست.

وی با اشاره به اینکه اقدامات حوزه اجرایی ما غیرزیست محیطی است، بسیاری از آمارها تنها گاهی در کاغذ و برای کسب درآمد اعلام می‌شود و خیلی قابل اعتنا نیست برای نمونه شاهدیم که پس از جلوگیری از شماره‌گذاری خودروها باز به وزارت صنایع و معادن برای اصلاح این خودروها فرصت داده می‌شود. بر اساس اطلاعات من تاکنون ۱۲ بار به وزارت صنعت و معدن برای اصلاح خودروها فرصت داده شده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس اظهار کرد: نمی‌توانیم بگوییم که وزارت نفت عملکرد زیست محیطی داشته است، قسمت اعظمی از معضل ریزگردها به گردن وزارت نفت است، من برای انجام استاندارد یورو ۴ در بنزین‌ها تشکر می‌کنم اما هنوز معضل سوخت یکی از معضلات زیست محیطی است.

رجایی با تاکید بر اینکه محیط زیست کالایی لوکس نیست، گفت: در بسیاری موارد شاهدیم که برای بهره‌برداری از یک معدن هزار و یک معضل زیست محیطی به وجود می آید. محیط زیست ثروت بین النسلی است که متاسفانه به آن توجه نمی‌کنیم.

این نماینده مجلس اظهار کرد: نگاه سیاسی باید از مسائل محیط زیستی زدوده شود، شاهدیم که اکنون بحثادغام محیط زیست مطرح شده است و شاهدیم که نگاه کارشناسی و علمی جای خود را به مسائل سیاسی داده است.

وی ادامه داد: قرار بود تا پایان برنامه پنجم توسعه مساله پسماندها در کشور و بازیافت سواحل حداقل در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت حل شود. همچنین قرار بود که برای زیست بوم‌های شکننده دریاچه‌ها و تالاب‌ها برنامه احیایی تهیه شود که متاسفانه تاکنون این اقدام رخ نداده است.

این نماینده مجلس در ادامه افزود: در حال حاضر می‌توانم دو خبر خوب زیست محیطی را اعلام کنم در ابتدا اینکه تلاش داریم که اقدام فوق‌العاده ویژه‌ای را برای حمایت از محیط بانان و کارکنان شریف محیط زیست در نظر بگیریم و دوم آنکه قصد داریم قانونی را تصویب کنیم که برای واحدهای تولیدی بیش از ۳۰ نفر پرسنلی برای بخش محیط زیست در نظر گرفته شود. هر دوی این طرح‌ها در کمیسیون به تصویب رسیده و امیدواریم که در صحن علنی مجلس نیز تصویب شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز