خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان حفاظت محیط زیست در گفت‌وگو با ایلنا:

ادغام سازمان حفاظت محیط زیست در وزارت جهاد کشاورزی خلاف قانون است

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۰۸۷

وزارت جهاد کشاورزی که خود از عوامل اصلی خشک شدن تالاب‌ها و از بین رفتن محیط‌های زیست طبیعی است، چگونه می‌خواهد؛ حافظ محیط زیست باشد؟

روز گذشته جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح دو فوریتی ادغام سازمان محیط زیست در وزارت جهاد کشاورزی را با ۸۲ امضاء تقدیم هیأت رئیسه مجلس کردند، این در حالی است که معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست و نماینده اسبق مجلس این طرح را خلاف قانون اساسی می‌داند.

احمد علی کیخا در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در مورد طرح مجلس مبنی بر ادغام سازمان حفاظت محیط زیست با وزارت جهاد کشاورزی گفت: این طرح خلاف قانون اساسی است.

وی ادامه داد: بر اساس اصل ۵۰ قانون اساسی فعالیت‌های اقتصادی که منجر به تخریب و آلودگی‌های غیرقابل جبران برای محیط زیست می‌شود، ممنوع است و مجری این اصل قانون اساسی سازمان محیط زیست است.

این نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بنابراین وزارت جهاد کشاورزی که خود یا بخش کشاورزی آن از عوامل و دلایل اصلی خشک شدن تالاب‌ها و از بین رفتن محیط‌های زیست طبیعی است، چگونه می‌خواهد؛ حافظ محیط زیست باشد؟

کیخا افزود: ارائه چنین طرحی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی بعید است، قطعا شورای نگهبان هم آن را تایید نخواهد کرد، زیرا این طرح خلاف صریح قانون اساسی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز