خبرگزاری کار ایران

قائم‌مقام وزیر محیط زیست ژاپن:

حل معضلات زیست‌محیطی نیازمند همکاری متقابل شهروندان و دولت است

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۱۶۱

امیدوارم که ایران در آینده به نتایج خوبی در حوزه محیط زیست و توسعه پایدار برسد و باعثافتخار ژاپن است که با ارائه فناوری در این موفقیت سهیم باشد.

قائم‌مقام وزیر محیط زیست ژاپن اظهار کرد: حل معضلات زیست‌محیطی نیازمند همکاری متقابل شهروندان و دولت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آقای «سِکی» در مراسم افتتاحیه چهاردمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست گفت: امیدوارم که ایران در آینده به نتایج خوبی در حوزه محیط زیست و توسعه پایدار برسد و باعثافتخار ژاپن است که با ارائه فناوری در این موفقیت سهیم باشد.

وی افزود: موضوع این نمایشگاه اقتصاد سبز و اقتصاد مقاومتی است که به اعتقاد من بسیار بجاست. نقش فناوری‌ها در اقتصاد سبز چه از نظر داخلی و چه از نظر بین‌المللی بسیار مورد توجه است. به همین دلیل ژاپن همواره در این زمینه تلاش می‌کند.

وی با اشاره به اینکه کشور ژاپن در طول دو دهه گذشته همکاری‌های مختلفی در حوزه محیط زیست همچون کنترل آلودگی هوا و مدیریت تالاب انزلی با ایران داشته است گفت: از زمان ملاقات رئیس جمهور ایران و نخست‌وزیر ژاپن در شهریور ۹۲ برای تقویت همکاری‌های محیطی بین دو کشور تلاش شد و متعاقب آن وزیر محیط زیست ژاپن و خانم ابتکار تفاهم‌نامه‌ای را امضا کردند.

قائم‌ مقام وزیر محیط زیست ژاپن اظهار کرد: براساس این تفاهمنامه روز دوشنبه نخستین جلسه بین دو گروه با موضوعات تبادل تجارب زیست محیطی، مدیریت تالاب‌ها، سواحل، آلودگی هوا و ریزگرد‌ها برگزار شد.

وی ادامه داد: حضور بخش‌های خصوصی در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست بسیار مهم است و از دولت انتظار می‌رود تا فضا را برای بخش خصوصی مهیا سازد تا دوستداران محیط زیست بتوانند در کمک به وضعیت زیست‌محیطی کشور ایفای نقش کند.

سِکی گفت: ژاپن در سال‌هایی که رشد سریع اقتصادی را تجربه کرد دچار معضل جدی زیست محیطی همچون آلودگی هوا شد هرچند که ما اکنون موفق به حل این مشکلات یکی پس از دیگری شدیم اما باید توجه کرد که این موفقیت به دلیل همکاری دولت‌های محلی و شهروندان رخ داد.

وی با بیان اینکه هدف همه ما توسعه پایدار است، گفت: باید مواظب محیط زیست خود باشیم. امیدوارم که ایران در آینده به نتایج خوبی در این حوزه برسد و باعثافتخار ژاپن است که با ارائه فناوری در این موفقیت سهیم باشد. امیدواریم که اینگونه نمایشگاه‌های بین المللی که سبب ایجاد رقابت تجاری میان فناوری‌های سبز شود بیش از پیش رونق داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز