خبرگزاری کار ایران

به رغم تکلیف برنامه پنجم توسعه مبنی بر بیمه آثار تاریخی؛

معاون میراثفرهنگی: نمی‌دانیم آثار تاریخی را چگونه بیمه کنیم

کد خبر : ۲۵۳۶۴۷

در صورتی که شرکت‌های بیمه راهکار و طرح جامعی در این زمینه ارائه دهند، با آنها وارد مذاکره می‌شویم، اما در غیر این صورت این امر بسیار دشوار است و نمی‌دانیم که چگونه آن را انجام دهیم.

معاون میراثفرهنگی سازمان میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در رابطه با بیمه آثار و بناهای تاریخی که بر اساس برنامه پنجم توسعه بر عهده دولت قرار گرفته است، در آخرین روزهای اجرای این برنامه گفت: اطلاعی از چگونگی بیمه‌کردن بنا‌ها و آثار تاریخی نداریم.

محمد حسن طالبیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در مورد بیمه آثار و بناهای تاریخی گفت: بیمه کردن آثار تاریخی وظیفهٔ دولت است. بنابراین در بیشتر موارد، آثار تاریخی در زمان انتقال بین موزه‌ها بیمه می‌شوند. بیمهٔ بناهای تاریخی نیز در صورت داشتن مالک خصوصی، بر عهدهٔ مالک است.

وی در این باره که بر اساس برنامه پنجم توسعه؛ دولت موظف به بیمه اشیا و آثار تاریخی است، ادامه داد: هنوز هیچ فرمول یا سیستمی برای بیمه آثار تاریخی طراحی نشده است. در صورتی که شرکت‌های بیمه راهکار و طرح جامعی در این زمینه ارائه دهند، با آنها وارد مذاکره می‌شویم، اما در غیر این صورت این امر بسیار دشوار است و نمی‌دانیم که چگونه آن را انجام دهیم.

طالبیان در رابطه با این مساله که بخشی از بازار تاریخی تبریز بیمه شده است، افزود: این بیمه از سوی خود کسبه بوده و ما طرح، برنامه یا اطلاعی از چگونگی بیمه‌کردن بنا‌ها و آثار توسط دولت نداریم. اما در صورت ارائهٔ راهکاری از سوی نظام بیمه کشور از آن استقبال می‌کنیم.

۵۰۰ نیرو باید به یگان حفاظت میراثفرهنگی اضافه شود

معاون میراثفرهنگی سازمان میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همچنین در رابطه با افزایش نیروی یگان حفاظت میراثفرهنگی اظهار کرد: ناجا قول داده است که ۶۰۰ سرباز به یگان حفاظت میراثفرهنگی اعزام کند. ۱۰۰ نفر از این نیرو‌ها تاکنون اعزام شده و بقیه نیز به تدریج اضافه خواهند شد.

وی افزود: برنامه‌ریزی این سازمان برای سال آینده در جهت توانمندسازی یگان حفاظت میراثفرهنگی، تجهیز یگان حفاظت به ابزار نوین و فناوری‌های ماهواره‌ای در جهت حفاظت از آثار و بناهای تاریخی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز