خبرگزاری کار ایران

برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست با حضور وزرای سه کشور

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۵۶۴

در این نمایشگاه، امکانات و فناوری‌های نوین زیست محیطی در بخش‌های مدیریت کیفیت هوا، آب، خاک و دیگر بخش‌های مرتبط معرفی خواهد شد.

رییس ستاد برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست گفت: چهاردهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست با شعار اقتصاد سبز، اقتصاد مقاومتی با حضور ۱۳ شرکت خارجی، وزرای محیط زیست کشورهای روسیه، لبنان و ژاپن دوم اسفند در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران آغاز و تا پنجم اسفند ادامه دارد.

به گزارش ایلنا، مجید فدایی گفت: نمایندگان شرکت‌هایی از کشورهای آلمان، لهستان، سویس، اتریش، فنلاند، نیوزلند، کانادا، انگلیس، بلژیک، ایتالیا، ترکیه، سوئد و فرانسه در این نمایشگاه حضور دارند.

وی اظهار کرد: قرار است اسحاق جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه همراه با معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست حضور داشته باشد.

سرپرست اداره کل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: این نمایشگاه در مساحتی بیش از ۱۶ هزار متر مربع و در سالن‌های ۳۸،۴۰، ۴۱ و میلاد در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود.

فدایی گفت: این نمایشگاه که یکی از مهم‌ترین رویدادهای زیست محیطی کشور در نیمه دوم سال جاری است، شرکت‌های داخلی و خارجی جدید‌ترین و آخرین پیشرفت‌ها، دستاورد‌ها و فناوری‌های خود در زمینه محیط زیست و صنایع مرتبط در بخش‌های تولیدی و خدماتی را ارایه می‌کنند.

وی هدف از برگزاری نمایشگاه را بستر سازی مناسب برای مشارکت عمومی در حفاظت از محیط زیست، معرفی توانمندی‌های محیط زیستی در بخش خدمات فنی و مهندسی، آشنایی با مدیریت‌های زیست محیطی، سازمان‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی و اطلاع رسانی زیست محیطی عنوان کرد.

فدایی آشنایی با سازمان‌های زیست محیطی، بستر سازی مناسب برای مشارکت مردم در حفاظت از محیط زیست، ارایه راهکارهای اصولی و عملی برای جلوگیری از تخریب محیط زیست، ایجاد انسجام بین بخشی برای توانمند سازی پروژه‌های زیست محیطی، گسترش فرهنگ طبیعت گردی و معرفی انرژی‌های نو و تجدید پذیر و صنایع سبز را از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه خدمات مختلف فنی و مهندسی زیست محیطی را نیز ارایه می‌کنند، گفت: در این نمایشگاه، امکانات و فناوری‌های نوین زیست محیطی در بخش‌های مدیریت کیفیت هوا، آب، خاک و دیگر بخش‌های مرتبط معرفی خواهد شد.

به گفته سرپرست اداره کل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، مدیریت بهره وری انرژی و انرژی‌های تجدیدپذیر، مدیریت و بازیافت زباله و پسماند، مدیریت شهری، نظارت و اجرای پروژه‌های زیست محیطی، پروژه‌های تحقیقاتی و خدمات حفاظت از محیط زیست، کنترل، اندازه گیری و فناوری آزمایشگاهی، حمل و نقل عمومی و بهینه سازی مصرف سوخت، خودرو سبز و استاندارد سازی خودرو‌ها، حفظ منابع طبیعی، ساختمان سازی سبز و مدیریت آب و فاضلاب برخی از مهم‌ترین زمینه‌های حضور در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست است.

فدایی درباره برنامه‌های جانبی این نمایشگاه افزود: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، در حاشیه این نمایشگاه، آموزش زیست محیطی مدارس و همچنین کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی و مناظره‌هایی با موضوعات محیط زیستی با حضور کار‌شناسان، اساتید دانشگاه، محققان و صاحبان صنایع برگزار می‌شود.

وی گفت: مناظره‌های امسال با موضوعات «ریزگرد‌ها و آلودگی هوا»، «اجرای طرح گردشگری در آشوراده و اینکه آیا اصولا رویکرد باید به سمت تقویت اکوتوریسم در مناطق حفاظت شده باشد یا خیر» و «بررسی طرح‌های انتقال آب بین حوضه‌ای، رودخانه‌ها، سد سازی‌ها، تفکر سازه‌ای و مدیریت آب در کشور» برگزار می‌شود.

رییس ستاد برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست گفت: در پایان کار نمایشگاه، از شرکت‌ها و موسسات و غرفه‌های بر‌تر تقدیر و لوح سپاس و تندیس ویژه اهدا می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز